2009. június 17., szerda

Milyen a tök nyersen?

Szerintem isteni. Jól be kell ízesíteni, kaporral, citromlével, és finom, egészséges! Próbáljátok ki!

A potluck-ra szerencsére hoztatok tökös ételeket, az ízeket nem tudom itt átadni, de higgyétek el, hogy nagyon finom volt mind a kettő!

Klári nyers kapros tökfőzeléket hozott fasírttal. Nekem kedvencem volt a hagyományos tökfőzelék, de ez simán ütötte!



Ennek a receptjével adós maradok, Klári fel fogja tenni a blogjára, figyeljétek - ITT -

A másik remek tökös étel a kapros töksaláta volt, amit Dóri hozott:


Nemhiába, a tök és a kapor testvérek, együtt az igazi.

Kapros tök saláta
Gyalult tök,
3-4 szem paradicsom,
kis csokor kapor,
1-2 kanál citromlé,
pici só

A salátára nem kell olaj! Ez egy könnyű, nyári étel, egyétek fasírttal, krékerrel, vagy csak úgy, magában.

A sóval vigyázni kell, mert a tök a sótól vizet ereszt! Célszerű először megsózni a tököt, majd jól lecsöpögtetni, és csak aztán hozzákeverni a többi hozzávalót.
A másik lehetőség, hogy csak közvetlenül a fogyasztás előtt sózzuk meg!

3 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Szia Gitta!

Mi rengetek tökfélét (cukkíni, patiszon, főzőtök) eszünk, hasonló módokon elkészítve.

Nálunk a nyers tökfőzeléket például párom édesanyja találta ki nekem tavaly nyáron :-)

puszi

Bibe írta...

Hogy milyen a tök nyersen? Finom! De én nem csinálok vele semmit, csak megeszem, ahogy van. No nem mindegyiket, de a főzőtököt és a cukkinit például igen. No és ha már itt tartunk, szerintem a karfiol és a sárgarépa sokkal finomabb nyersen, mint főzve. Max, ha egy kicsit párolni szoktam. Hangulatfüggő.

Gitta írta...

Klárinak is az édesanyja találta ki ezt a tökfőzeléket... Szuper anyukák!