2009. június 25., csütörtök

Nyers (tej)csokoládé - házilag elkészítve, tej nélkül


Megint csokiztunk. Olyan jó érzés úgy csokit enni, hogy tudom, hogy nem csak finom, de tele van antioxidánssal, élő, egészséges. Persze a túlzásoktól itt is óvakodni kell, és ezt is csak mértékkel szabad fogyasztani! (nem csak azért, mert az alapanyagok beszerezhetetlenek, és méreg drágák...)

Eddig csak keserű csokoládét készítettem, de mindig foglalkoztatott a kérdés, hogyan tudnék tej nélkül tejcsokit :) csinálni! Egyszer próbáltam mandula tejjel, de brrr nagyon híg lett, nem állt össze, és az íze sem lett az igazi. De most sikerült, azt hiszem!

Nyers csokoládé elkészítése házilag:

Így néz ki a nyers kakaóvaj:


Ezt meg kell olvasztani, ami azért nehéz feladat, mert szobahőmérsékleten kemény, nehezen olvad, és vigyázni kell arra is, hogy nehogy túlhevítsük. Próbáltam már aszalógépben (itt a hőmérsékletre nem kellett figyelnem, mert azt tudtam szabályozni, viszont iszonyú lassan olvadt a kakaóvaj). Próbáltam tálban gőz fölött (folyton keverni kellett, és állandóan ellenőrizni, nehogy túlmelegedjen)
Azt vettem észre, hogy a kisebb darabok hamarabb felolvadnak, csak a nagyobb darabokkal van gond. Gondoltam egyet, és az egészet lereszeltem, így csak és kizárólag apró darabjaim lettek:

Reszelt nyers, bio kakaóvaj

Ezt most betettem az aszalógépbe, és 15 perc alatt szépen, egyenletesen megolvadt.

Akkor most jöjjenek a hozzávalók:

1 kis bögre reszelt kakaóvaj
1-2 kanál kókuszolaj
3 púpozott evőkanál karobpor!!! (de lehet kakaóval is készíteni, vagy felesben)
1 kiskanál bio vanília por (bármilyen vanília ízű cucc jó, de el is hagyható)
1/2 csésze kesudió
2 kanál agavé szirup (vagy bármi, ami édesít, és van neked otthon)

Vanília por

A megolvasztott kakaóvajhoz hozzátettem a kókuszolajat, karobot, vaníliát, édesítőszert, és simára kevertem. Ha a hozzátett anyagok túl hidegek, előfordulhat, hogy túlságosan besűrűsödik. Ilyenkor be kell tenni még egy kis időre az aszalóba. A kesudiót finom porrá őröltem kávédarálóval, majd a legvégén ezt is a keverékhez adtam.

Nemrég vettem az IKEÁ-ban színes, formás jégkockatartókat, ebbe töltöttem be a csoki masszát:

Majd ment az egész a fagyasztóba. Keményedés után ki lehet venni, és fogyasztható.

Jót tett neki a kesudió, nem lett teljesen tejcsoki állaga, inkább olyan nugátos, nem olyan kemény. Legközelebb többet teszek bele.

A maradékba friss ribizlit mártogattunk, nagyon jól ment a savanyúhoz a csoki édes...


Tipp: Ha nincs otthon nyers kakaóvajad (mert ugye honnan is lenne, nem lehet kapni), akkor azt javaslom, hogy jó minőségű fekete csokit olvassz meg óvatosan, és keverd össze mandula liszttel, vagy kesudió liszttel, és úgy töltsd be ilyen helyes kis formákba, vagy mártogassatok gyümölcsöt bele. Gyerekekkel nagy móka, imádják. Kár lenne kihagyni.

Tipp: Aki tud szerezni nyers kakaóvajat, az szóljon nekem is. Mert mindjárt elfogy.

9 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Nagyon guszta ez a csoki! Nem is tudom, hogy lehet ezt beosztani? Főleg ahol gyerekek is vannak.
Ha valaki szól, hogy tud nyers kakaóvajat, szólj nekem is légyszi! Már nagyon megkóstolnám!

Mr. Rochester írta...

Ez fenomenális!
Tudtam hogy ilyenkor nem szabad már idetévednem Hozzád. :)

Én még gyermekkoromban, mikor a nagymamámmal nyaraltunk a balcsin, akkor kakaóvajat használtunk napozáshoz... Nem tudom miért, ő meg volt győződve hogy az jó :) Ez most itt off volt, de valahogy kijött belőlem. :)

Gitta írta...

Érdekes, ennivaló kakaóvajat nem lehet itthon kapni, de krémben, magunkra kenhető formában igen. A nagyid tudott valamit.

Unknown írta...

Sziasztok! Berni vagyok! Már rég nézegetem ezt az oldalt. A párommal már vegánok vagyunk egy ideje, és most szemezünk a nyers evéssel.
Nagyon fininek tűnik ez a csoki, ezért egy kis segítséget szeretnék nyújtani!
Jó hír:
A patikákban lehet venni nyers kakaóvajat, igaz nem bio (mi is próbálunk mindenből ilyet venni), de akkor is, és ráadásul én reszelve kaptam, nem tömbben. Nagyon jó árban van, most meg nem mondom mennyi, de pár száz gramm olyan 600-700 forint körül azt hiszem. És megkérdeztem, nagyon tiszta, úgyhogy nyugodtan meg lehet enni. Viszont nem minden patikában adják ki. Remélem tudtam segíteni! Puszi: Berni

Szabóné Papp Emőke írta...

Szia Gitta!

Nagyon guszták a receptek. A csoki recept is tetszett, csak picit macerás az elkészítés. Ismered a "kész" valódi, nyers kakaóból készült vegán csokoládét, mindenféle adaléktól mentes, hidegpréseléses eljárással készült?! Isteni finom:)
Ajánlom: www.csodacsokolade.hu

gnemese írta...

Szia Gitta!Oldaladat olvasgatva nagyon kedvet kaptam én is a saját csoki gyártásra otthon a lányomnak,hogy legalább ha eszi kicsit jó is legyen neki.Én kaptam kakaóvajat a Keserédes nevű csokiboltban Budapesten a Jászai mögött.100g-590Ft.Csak azt nem tudom hogy nyers e.Remélem segítettem!Emese

Gitta írta...

Emese, köszönöm az infót, utána fogok nézni!

Natalia írta...

Szia Gitta, nyers bio kakaóvajat itt vettem: http://www.mastercareshop.nl. Fél kiló 22EUR, és 18EUR a szállitási dij. Ha többen rendeltek, jobban megéri, már csak amiatt is, hogy milyen szuper minőségű az alapanyag..

Minden jót, Nati

Gitta írta...

Natalia, köszönjük!!!