2009. június 26., péntek

Cukkíni spagetti bolognai mártással

Persze nyersen.


Itt a cukkíni szezon, vágjátok csíkokra, és egyétek valamilyen nyers szósszal, vagy egyszerűen csak oliva bogyóval és aszalt paradicsommal elkeverve, citromlével meglocsolva! Vagy zúzott fokhagymával, citromlével és petrezselyemmel, vagy gombás szósszal leöntve. Lehet rátenni bármilyen pestót, zöld levelekből és olajos magokból készített szószt is. A lehetőségek száma végtelen...

A tésztához:
1 kisebb cukkíni
A szószhoz:
2 kanál apróra vágott aszalt paradicsom
2 db friss paradicsom
1/2 lilahagyma
1/2 áztatott datolya
1 gerezd fokhagyma
kis marék bazsalikom
pár szál petrezselyem
2 kanál hántolt kendermag (vagy egy pár szem mandula, dió)
szórás a tetején: kendermag
díszítés: lilahagyma, görög bazsalikom (de lehet bármi zöld)


A cukkínit vékony csíkokra vágjuk ezzel az eszközzel (vagy késsel, ügyesen). Ha picit besózod, akkor egy idő után levet ereszt, és felpuhul, és kinézetre teljesen olyan lesz, mint az igazi spagetti tészta. A gombás spagetti bejegyzésben láthatod a cukkínit sózás előtt és sózás után is. Őszintén megvallva én nem szeretek sózni, és a cukkínit is jobban szeretem, ha nem puha, hanem roppanós. Próbáljátok ki így is, úgy is, és döntsétek el, hogyan használjátok.

A szószhoz az aszalt paradicsomot néhány órára beáztatjuk. A hozzávalókat turmixgépben simára keverjük. Vagy vizet, vagy az aszalt paradicsom áztató levét adjátok hozzá, hogy elérjétek a kellő állagot. Víz, vagy áztatólé? Ezzel tudod szabályozni a szósz sós ízét.

A cukkíni csíkokra rátesszük a szószt, megszórjuk kendermaggal (vagy kávéörlőben finomra őrölt napraforgó maggal), díszítjük zöld levelekkel, lilahagymával.

4 megjegyzés:

Mr. Rochester írta...

Gondolkodtam hogy merjem-e, aztán abban maradtam, megpróbálom, bajom nem lehet. :)

Segítségeteket szeretném kérni!

Kéne valami jó kis recept nekem a diétámhoz. Arról van szó, hogy sok abonettet eszem, de lévén nem eszem húst, sem tojást, sem halat, sem gombát, sem a hagyma bármely formáját, így bajban vagyok a kencét illetően.

Mert így most tudok rátenni kábé vajkrémet, vagy sajtot, de ezek alapból nem is diétásak, vagy túrót. Ha bármi ízesített vajkrémet vennék, abban tuti ott a hagyma, tehát az kilőve...

Esetleg Ti tudnátok tippeket mondani?

Én nem vagyok egy nagy konyhamester, tehát ha nagyon vicces a kérdés, nézzétek el nekem :)

Gitta írta...

Üdv, Mr.Rocheste!
Egyáltalán nem vicces a kérdés, amikor a margarint és a vajat kitiltottam a konyhából nálunk is felmerült ez a kérdés.
Szeretnék neked bővebben válaszolni, ezért kérlek írj nekem ide: gitta@wisoft.hu és írok neked egy jó hosszú levelet!

üdv, Gitta

Mr. Rochester írta...

Mail ment, hálás köszönettel! :)

Monka74 írta...

most próbáltam ki bazsalikom helyett medvehagymával ( lila hagyma kimaradt)...naggypon szuper, csak ajánlani tudom:)