2009. június 10., szerda

Zöld levél saláta

Ez a zöld levelekből álló saláta annál különlegesebb, minél többféle zöld leveles növényt használsz fel hozzá. Nekem a kertben is van egy kettő, amit csak frissen leszedek, és már bele is kerül a tálba, de szerencsére már egyre több helyen lehet kapni többféle salátát, leveles növényt, zöld fűszernövényt.


Ezeket a leveleket egy kevés citromlével locsoltam csak meg, nem kaptak semmilyen sűrűbb öntetet, éppen azért, hogy érezhessem minden egyes levél sajátos, egyéni ízét, zamatát.
A retek és a ribizli egy kis színt vitt a salátába, de ízre is remekül illettek hozzá.

Az én salátám hozzávalói: (mindegyik fajtából csak néhány levélke)
normál fejes saláta
kínai kel
spenót
sóska
torma zsenge levele
retek levele
sárgarépa levele
cékla levele
rukkola
fodros kel
lollo rosso
bazsalikom
petrezselyem
friss kapor
Szép formás levelekkel körberaktam egy tál szélét. A többit felvágtam csíkokra, meglocsoltam pár csepp citromlével, beletettem a tálba. A tetejére vékonyra szeletelt retket és pár szem ribizlit tettem. Néhány levélke friss kapor is került a tetejére.

Ha szereted a zöld levelek ízét, ezt a salátát feltétlen ki kell próbálnod. A retek levele kicsit csípős, a torma levele torma ízű (ki hinné!!), a sóska finom savanykás, a leveles kel roppanósabb, mint a többi levél, a bazsalikom és rukkola sajátos ízét le sem tudom írni, és nem is folytatom.



Imádom a zöldségeket!

Nincsenek megjegyzések: