2009. június 28., vasárnap

Zöld turmix leveles kelből


A kert képei között biztos emlékeztek a leveles kel palántáimra. Azóta szépen megnőttek, és kibírják, hogy naponta egy-egy levelet leszakítok róluk, és készítek belőle magamnak nagyon finom és tápláló zöld turmixot.

Nézzétek meg Gábor Kiváló egészség blogját! Ebben a bejegyzésben részletesen ír a zöld turmixról. Nagyon hálás vagyok neki, mert eredetileg én is egy ilyen egészségünkről szóló blogot akartam índítani, de engem elvitt a fantáziám és a szebbnél szebb és finomabb nyers ételek felé eltávolodtam az eredeti célomtól: felhívni a figyelmet arra, hogy egy darab testünk és egészségünk van, vigyázni kellene rá. Oda kellene figyelni a táplálkozásra, tisztításra, böjtre, vízre, stb.

De szerencsére Gábor ezt felvállalta, és jobbnál jobb írásokat jelentet meg a blogján. Feltétlen olvassátok, nézegessétek, és gondolkozzatok el!

Visszatérve a zöld turmixra, amióta olvastam Boutenko A nyers étel csodája című könyvét, azóta szeretnék itthon leveles kelt termeszteni, és most végre sikerült.


És ha az elméletet elolvastátok, itt a gyakorlat:

1 napi adag zöld turmix leveles kelből:
4-5 szép nagy kel levél (a vastag eret a közepéből nyugodtan vágjátok ki)
1 alma
1 banán
1 vékony karika citrom héjastul (elhagyható)
2 csésze víz

Az egészet nagyon alaposan összeturmixoljuk, ne maradjanak benne darabok! Légy türelmes, akár több percig is forgathatod a gépben, hogy teljesen sima legyen!

Én iszom minden nap, férj is néha, Nóra lányom viszont SZERETI!! Kedvence ez a banános-almás-citromos változat, és a barackos.


Selymes, habos, finom, édes, illatos... mennyei italt kaptok, fogyasszátok egészséggel!
Készítsd el reggelire, és egész délelőtt ébren, éberen, frissen tart! Könnyen emészthető, ugyanakkor azonnal ellát energiával.

Ne tegyél bele mást! Olajos magok, egyéb, szárított gyümölcsök megzavarják az emésztését, a gyümölcsök csak zöld levelekkel együtt ehetők együtt (káros mellékhatások nélkül)!

6 megjegyzés:

Szabó Gábor írta...

Gitta nagyon jól néz ki a turmixod! És biztos finom is!

Gitta írta...

Köszi Gábor!
Igen, finom, Nóra nagyon szereti. Nem győzöm csinálni. Arra kell odafigyelnem, nehogy össze-vissza igya, csak üres gyomorra szabad.

Bernadette írta...

Sziasztok!
Én ugyan teljesen hagyományosan étkezem, illetve igyekszem ezt minőségi ételekkel tenni. Viszont a zöldturmixot imádom. Bár csak kezdő vagyok a témában, és lelkiismeretfurdalás nélkül használtam eddig fagyasztott petrezselymet télen a nagymamám kertjéből. Valahogy ez a kedvenc zöld levelem. Görögdinnyével is isteni finom.
Mi mindent ajánlotok még? Most készítettem egy jégsalátásat, bár az picit halovány lett. Használhatom pl. a sárgarépa levelét?

Gitta írta...

Szia Bernadette!
A jégsaláta valóban kicsit halvány, de használhatsz még bármit, ami zöld. A sárgarépa levelét is, sőt én még a gyomot is össze szoktam szedni a kertből...
Sóska, spenót, mángold, petrezselyem... ami kéznél van.

Ditta Réka írta...

a mostani kedvencem a cukkinilevél szilvával :)

Gitta írta...

Cukkíni levél?
ez igen, ez még nekem is új. És tényleg finom? Ki fogom próbálni.