2009. június 2., kedd

Hamburger vacsorára

Mi lesz ma a vacsora?
Hamburger.
Na neeee.
De, nyers hamburger.
Pláne neeee.

Mégis az volt, és el is fogyott mind.


Az alapja hajdina kenyér, a fasírt egy magyaros ízesítésű nyers fasírt, a zöldségek pedig frissek, ropogósak, mi kell még?
A tetejére nem tettem még egy kenyeret, mert így is elég magas lett.

Hajdina kenyér:

2 csésze csíráztatott hajdina
2 kisebb cukkíni meghámozva
kevés őrölt sárga lenmag
1/2 fehér hagyma
1 alma
2 kanál friss citromlé
kevés víz
só, tetszés szerinti fűszerek

A lenmag kivételével minden összetevőt simává turmixolunk. Azután annyi őrölt sárga lenmagot teszünk hozzá, hogy az állaga olyan legyen, mint egy lágy tésztának. Aszalógépben fél cm vastagra nyújtjuk, ebből a mennyiségből 2 tálca lesz. Az egyik felét 4-5 órán át aszaljuk, majd megfordítjuk, és még 3-4 óra következik. Nem kell teljesen keményre aszalni.

Magyaros nyers fasírt:

1-1 csésze áztatott napraforgó mag, tökmag, csíráztatott hajdina
4 gerezd fokhagyma
1 lilahagyma
1 csokor petrezselyem
néhány karika sárgarépa
pirospaprika, bors, só

A hozzávalókat konyhai robotgépben, vagy aprítóban összedolgozzuk, amíg egy jó kis massza nem lesz. Lapos burgereket formázunk belőlük, és aszalógépben 1-2 órán át aszaljuk. Nem kell neki több, nem kell, hogy száraz legyen. Ha a beáztatott magokat jól lecsöpögtetjük, akkor a massza nem lesz túl nedves, akár még aszalni sem kell, rögtön fogyasztható.



Nyers ketchuppal lehet tálalni. Én már nem fényképeztem le a ketchuppal való leöntés után, mert mire ideértem a géppel, a mű már nem volt lefotózható állapotban. hmmm.

A nyers ketchuphoz friss paradicsomot, aszalt paradicsomot, mézet, citromot és fűszereket használok. Minden alkalommal más az íze, ahogy épp a fűszereket (bazsalikom, kakukkfű, rozmaring, stb) az aktuális kedvem szerint hozzáadom.

7 megjegyzés:

Kata írta...

Hű, ezt ( is ) szívesen megkóstolnám! :o)

Ungvári Szilvia írta...

köszönöm a sapkát!

lesz hambesz 14-én ? :-)

Gitta írta...

Legyen?

siccike írta...

Nagyon leleményes vagy!:-)
Ezt a blogot ismered?
http://veganmenu.blogspot.com/
Egy vegán séf blogja, aki a családjával minden szerdán nyers napot tart, és hihetetlen guszta dolgokat alkot. "Raw food wednesday" - a kategóriája a blogon belül, nagyon sok jó ötlettel.:-)

Gitta írta...

Siccike, nem ismertem! Megnéztem, és tényleg nagyon guszták a fotók!
Már megy is a kedvencek közé!
Köszi!
(megjegyzem nem is rossz ötlet nem nyersevő vegánoknak egy-egy nyers napot tartani, ha nem is hetente, de rendszeresen)

Fehérnyúl írta...

Megcsináltam a "hamburgert". A nyers masszát pástétomnak is ettünk és "aszaltam" sütőben is. Finom lett, mindenkinek ízlett. (nem vagyunk vegetáriánusok)Köszönöm a receptet.

Gitta írta...

Fehérnyúl, örülök!