2009. október 5., hétfő

Sütőtök puding


Felbuzdulva a sütőtök levesen, gondoltam kipróbálom milyen a tök pudingnak. Szerintem sokkal jobb lett, mint a leves. Víz nem kell bele, így sokkal intenzívebb lett az íze. Gyorsan kész van, könnyű őszi vacsora!

Hozzávalók 2 személyre:
2 savanykás alma
2 érett banán
2 pohárnyi felkockázott sütőtök
4 db datolya
1-2 kanálnyi csíráztatott hajdina
1 csipet fahéj

+ 1 alma, 1 banán

A 2 pohárnyi sütőtök azt jelenti, hogy ha megnézed, hogy felkockázva mennyi az alma, és mennyi a banán, kb. ugyanannyi legyen a sütőtök is, ez nálam épp két pohárnyi volt. Ennek megfelelően, ha több almát, banánt használsz, figyelj arra, hogy a sütőtök mennyisége is körülbelül ugyanannyi legyen. A banán és a datolya édesíti, az alma kicsit élénkíti, savanyítja az ízét. Ha nem elég savanyú, tehetsz bele pár csepp citromlét is. A hajdinát el is hagyhatod, nekem az állaga miatt kellett, kicsit sűrítette. Nem szabad sokat tenni bele, mert elviszi az ízét, olyan "lisztes" lesz.


A hozzávalókat víz nélkül turmixgépben simára keverjük, poharakba szedjük.


A félretett almát és banánt apróra vágjuk, és rátesszük vagy belekeverjük a pudingba. Díszíthetjük aszalt hajdinával, kakaó nibsz, vagyis kakaó darabokkal, mazsolával.

5 megjegyzés:

siccike írta...

Hú, ez nagyon jól néz ki!:-) Pont tegnap láttam máshol is s.tökpudingot, mondjuk az főzött volt.

Ízlésszindróma írta...

Jujj, ez nagyon jól hangzik!! Nálam is sütőtök van csak sajnos nem ennyire egészséges formában:), de ki fogom ezt próbálni!

Ungvári Szilvia írta...

Szia Gitta!

Tavaly télen sokszor készítettem, és már most is van egy saját sütőtökünk, amit erre tettem félre.
Én egyszerűen aszalt sárgabarackkal turmixoltam össze. Isteni finom!!

szió

Annipanni írta...

Gitta, úgy érted, hogy az alma és a banán együttvéve legyen ugyanannyi, mint a sütőtök?

Gitta írta...

Igen, azt jelenti!
Pontosabban 1 rész sütőtök, 1 rész egyéb gyümölcs, ami jelen esetben alma és banán vegyesen. Később csináltam még ilyen pudingot más gyümölcsökkel is, de ezt az arányt betartottam.