2009. október 18., vasárnap

Nyerslakoma fehérrépa rizzsel


Mai ebédem. Nem is tudom, mi lehetne a neve. Formázott fehérrépa "rizs" színes avokádó krémmel, paradicsom csatnival, félig aszalt hagymával, salátával, omlós hajdina kenyérrel. Édes-sós, krémes-ropogós, színes a fehértől a sötét barnáig... minden itt van, minden összeillik.

Fehérrépa rizs: a tegnapi recept alapján - ITT - találod.

Aprítógéppel morzsásra dolgozzuk a hozzávalókat. Bármilyen formát használhatsz, egyszerű süteményszaggatót, nekem ez a virág mintás akadt a kezembe, de utólag jutott eszembe, hogy a szív alakút kellett volna elővenni... Anti biztosan értékelte volna...
Tehát a formába belekanalaztam a "rizst", jól belenyomkodtam, majd a formát óvatosan leszedtem. Rátettem a tegnapról maradt avokádó krémből két kanállal. (Szerintem erre a finom alapra bármilyen nyers krémet, pestót rá lehet tenni, nekem most ez jutott eszembe)


A tányérra tettem még paradicsom csatnit, ami nem más, mint paradicsom, pritamin paprika, aszalt paradicsom, datolya, citromlé, só, chilli keveréke. Egyszerre édes, sós, savanyú, csípős. A tetejére szórtam egy kevés aszalt hajdinát, ez ropogós.

A tányérra került még félig aszalt hagyma, úgy halásztam ki az aszalógépből. Néhány óra után már kicsit összefonnyad, még nem száraz, de már nagyon finom.

A ropogós hajdina kenyeret már szintén leírtam, azóta állandó lakója a hűtőmnek, több tálcával készítek egyszerre, így mindig van itthon.

2 megjegyzés:

Jobove - Reus írta...

very good blog congratulations
regard from Reus Catalonia
thank you

Jobove - Reus írta...

very good blog congratulations
regard from Reus Catalonia
thank you