2009. október 9., péntek

Mákos tészta


Különös története van ennek az ételnek, mármint annak, ahogy kitaláltam.

Egy reggel indult megbeszélés sehogy sem akart véget érni, csak húzódott, és én egyre csak éhesebb lettem. Már fél kettő volt, amikor már alig tudtam koncentrálni a témára, a gondolataimat kitöltötték az ételek, mit lehetne most enni... És akkor eszembe jutott a mákos tészta. Hogyan lehetne mákos tésztát készíteni nyers alapanyagokból? Hát így:

Gyümölcslap:
2 banán
6 alma

Felpuhító öntet:
5 dkg kesudió
1 kanál agavé szirup
pár csepp citromlé
víz

1/2 csésze mák megőrölve


A gyümölcsöket simára turmixoljuk, majd aszalógép tapadómentes tálcáján megaszaljuk. (vagy sütőpapírt használunk és a légkeveréses sütő legalacsonyabb fokozatán, ujjnyira nyitott ajtónál jól kiszárítjuk)



A lapot 4 felé, majd vékony csíkokra vágjuk. Elkészítjük a kesukrémet, kicsit hígabbra, és kicsit édesebbre, mint ahogy szoktuk. Ráöntjük a tésztára, kézzel jól beledolgozzuk, hogy kicsit édesebb legyen, és kicsit felpuhuljon.


A mákot megőröljük, és ha már felpuhult a tészta, ráöntjük. Jól összekeverjük, és már ehetjük is. Én alig bírtam kivárni, így félig kemény volt még a gyümölcslap, de az íze...

4 megjegyzés:

Horváth Anita írta...

Gitta te hogy' csinálod, hogy minden nap van valami új nagyszerű ötleted?? És az éjszaka közepén még van lelkesedésed blogolni!!

klarkat írta...

Igazán jó ötlet! Nekem is eszembe jutott már párszor, de nem csináltam meg. Most tuti kipróbálom!

Szamóca írta...

Hú, hát ez nem akármi!
Csak nyelek nagyokat! Már így a leírás alapján is biztos vagyok benne, hogy sokkal jobb, mint az igazi mákostészta!

Gitta írta...

Anita, az ötletek gyűlnek egész héten, aztán hétvégén megcsinálom őket, megírom a postot, majd ütemezetten megjelennek maguktól. Most a héten nem lett volna sem időm, sem kedvem blogolni...