2009. október 23., péntek

Energia szelet továbbfejlesztett változat


Ez most sokkal jobban sikerült.
Az előző változattal az volt a bajom, hogy édes kekszekben szerintem annyira nem jó a napraforgó mag és a tökmag. Mármint az íze inkább sós, zöldséges ételekhez illik. A másik bajom az volt, hogy nem elég édes :( . Rögtön nekifogtam egy másik változatnak, ezzel már teljesen elégedett vagyok.


Hozzávalók:
1 csésze mandula beáztatva
1 csésze dió beáztatva
1 csésze kesudió, ezt nem kell áztatni
1 csésze csíráztatott hajdina
1 csésze datolya
1 banán
1 alma
1 kanál méz
(ízesítheted fahéjjal, vaníliával, én kihagytam... talán karácsonyra narancs héjat is teszek bele)

A magokat morzsásra aprítjuk az aprítógépben. Így:

A datolyát a többi gyümölccsel turmixgépben teljesen simára keverjük, majd a magokra öntjük:

Hozzákeverjük a hajdinát is, jól összedolgozzuk, majd szétterítjük az aszalógép tálcáján, és addig aszaljuk, amíg teljesen ki nem szárad.


A gyümölcsös massza jól körülfogja a magokat, nem annyira omlós, de a diófélék finomabb alapízt adtak neki. Ha több hajdinát használsz, (pl fele mag, fele hajdina), akkor sokkal kevésbé lesz nehéz. Bár nekem ez most nagyon bejön, alig bírom abbahagyni.

Nincsenek megjegyzések: