2009. október 11., vasárnap

Sütőtök krémleves


Ezt a receptet Kriszti küldte el nekem, ezzel készült a mai potluck-ra, de sajnos közbejött valami, és mégsem tudnak jönni. Ennek ellenére elkészítette és lefotózta hogy megossza velünk.

Hozzávalók:
1 csésze sütőtök,
1 alma,
3 szál zeller,
1 tk curry,
1 ek mizó vagy vegamix,
só,
2 csésze kókusztej vagy víz
(én fele-fele arányban tettem bele, mert a kókusztej elég zsíros, de ad egy érdekes ízharmóniát a levesnek ezért érdemes beletenni)
(forrás: Joan van Rooigen: Napeledel c. könyv)

Az alkotó részeket összeturmixolom és kész is a leves.
Nekem kicsit kevés intenzitású volt az alaprecept alapján a leves íze, ezért Gitta csoda “aszalt hagymáját” tettem rá és néhány nyers szeletelt tökkel díszítettem.
Így már nagyon finom lett.


A képen jól látszik, hogy a hagyma kétféle színű.
A középső (zöldes) az eredeti recept alapján készült, a szélső (pirosas) egy továbbfejlesztett változat. Ebbe én még tettem egy kis pirospaprikát, és nem felvágtam a hagymát, hanem az aprító gépben aprítottam fel, így a leves tetejére könnyebben szórhatóvá vált.

2 megjegyzés:

Aranyalma írta...

Hali!
Tudja valaki, hogy hol lehet rendelni, vagy egyáltalán hozzájutni Joan Napeledel című könyvéhez? Nekem van egy példány, csak néhány barátomat is érdekelné! Köszönöm a segítséget!

Horváth Ödön írta...

Kedves Gitta Joan Napeledel c. könyve megvásárolható a BioABC-ben Müzeum krt 18 sz alatt. Üdvözletem Ödön