2009. április 29., szerda

Bolognai fasírt


Nálam szinte mindig van itthon valamilyen fasírt féle. Igyekszem változatosan készíteni, hogy ne unjam meg, de az alap végül is mindig ugyanaz: 2-3 csésze mag, és kb fele ennyi zöldség. Az ízesítés nagyon fontos, kínai, bolognai, magyaros. Tengeri algával különleges hal íze lesz, aki szereti, kipróbálhatja. Nem fontos ám aszalni, összekeverés után azonnal fogyasztható. Ilyenkor puha, kenhető, nem annyira fasírt, inkább pástétom. Aszalva viszont tovább eláll.

Hozzávalók:
- 1 csomag fenyőmag (5 dkg)
- 1 csésze napraforgó mag (a potluck-ra készült fasírtban tökmag került, a képeken napraforgó magos változat van. A potluck-os fotón ezért sötétebb a fasírt, itt a fázisképeken pedig világos. Tökmaggal szerintem finomabb... de próbáljátok ki)
- 3 kanál áztatott, csíráztatott hajdina
- 1-2 kanál nyers, hántolt kendermag (elhagyható)
- 1 csésze sárgarépa apróra vágva
- 1 kanál aszalt paradicsom vízben áztatva (1 órán át)
- 4-5 szem olivabogyó (talán kicsit több)
- 2 kiskanál bolognai fűszerkeverék


A hozzávalókat konyhai robotgépben masszává dolgozzuk, majd az egészből 2-3 kis veknit formázunk. Ha nem állna össze, akkor tehetünk bele egy-két kiskanál hidegen sajtolt olajat.
A veknit úgy kell elképzelni, mint egy vastagabb kolbászt. Aszalógépben 1-2 órán át aszaljuk. Miután a külseje kicsit megszáradt, ujjnyi kis szeletekre vágjuk, majd ezeket is visszatesszük az aszalógépbe, és tovább aszaljuk még 4-5 órát. Legalább egyszer megfordítjuk.

Így néz ki felvágva, még aszalás előtt:


És az aszalógép tálcáján, szépen sorban:

A potluck-on kínai kel levelekre kockára vágott zöld és piros kaliforniai paprikát szórtam, a fasírtokat erre rendezgettem el.

4 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Szia Gitta!
Arra lennék kiváncsi, hogy naponta kb mennyi olajos magot tartalmazó ételt eszel. A recepteket olvasva, kevés olyan van amibe ne lenne, és érdekelne, hogy ezeket naponta fogyasztod, vagy csak ezek kerülnek fel a blogra.
Köszi

Gitta írta...

Benzsi, ez érdekes kérdés. Én nem számolom, hogy mennyi olajos magot eszem (grammokban), de valóban oda kell figyelni, mert hiába növényi, hiába nyers, a túlzott mértékű zsiradék bevitel mindenképpen kerülendő.
Ezek a fasírtok 1 hétig tartanak nálam, és nem is mind én eszem meg, tehát szerintem ez nem sok. Egy étkezéshez 2-3 darab fasírt jár.
Egyébként meg jelez a gyomrom, én amúgy sem bírom a nehéz ételeket. Inkább gyümölcsöt, salátát, hajdina kását eszem, zöld leveket, zöldségleveket iszom.
Ezt mindenkinek magának kell beállítania, hogy mennyit bír, mennyire van szüksége.
Igen, naponta fogyasztok olyan nyers ételeket, ami tartalmaz olajos magot. (mértékkel!)
Ne felejtsd el, hogy a zsírban oldódó vitaminok csak zsiradékkal együtt tudnak felszívódni.

KryaSpirit írta...

Gitta!
Köszönöm szépen a választ. Azért fontos ez a számomra, mert amikor elkezdtem ilyen ételeket enni, látványosan fogytam pár kilót, de most mintha jönnének vissza és ez egy kicsit aggaszt. Veganként tudtam tartani a súlyom, most meg a nyers ételekkel hízni kezdek? Egyébként Te már mindent nyersen eszel? Nekem még hiányzik néhány alapvető gép, így egy kicsit egysíkú az étkezésem, zöld turmix, saláta magokból készült édességek.

Gitta írta...

Én már mindent... és időnként én is hízom pár kilót. Az olajos magok igenis hízlalnak, ha sokat eszel belőlük, főleg édességekkel. Oda kell figyelni, sok zöldséglét inni, sok salátát enni, és akkor beáll egy idális testsúly.