2009. április 1., szerda

Medvehagymás pástétommal töltött saláta tekercsek

Nagy kedvenc most a medvehagyma, nem telik el nap, hogy valamilyen formában ne fogyasztanám!


És szinte minden ételben sikert aratott, kivéve a zöld turmix-ot, ami medvehagymával ihatatlan volt, :( sajna. Egy medvehagymás pestot mutattam már, ez most egy sűrűbb, töményebb változat. Kenyérre, krékerre kenve kicsit tömény szerintem. Valamilyen lédús, ropogós zöldséggel javaslom, pl salátába, paradicsomot vagy paprikát mellécsomagolva nagyon finom, és jól szállítható uzsonna, ebéd, munkába, kirándulásra.

Hozzávalók:
1 csésze apróra vágott medvehagyma
½ csésze fekete olajbogyó kimagozva
1 zacskó (10 dkg) paradió
Ugyanennyi napraforgó mag
1-2 kanál hidegen sajtolt oliva olaj (elhagyható)
1 közepes sárgarépa
3-4 kanál csíráztatott hajdina
1 kávéskanál Chilli paprika

Só nem kell hozzá, mert az olajbogyó elég sós. Az olaj érdekes dolog, mert ugyanezt a receptet készítettem már olajjal és olaj nélkül is, talán az olajos kicsit krémesebb, finomabb volt. Viszont az olaj nélkülit jobban lehet emészteni, a paradió és a napraforgó mag is tartalmaz elég zsíradékot, szerintem nem olyan fontos bele plusz olaj. Ezt mindenki eldöntheti maga, én legközelebb biztosan ki fogom hagyni. A sárgarépa kicsi lazítja a magok töménységét, kicsit édesíti az ízét. Ugyanilyen lazító szerepe van a hajdinának is. A chilli paprikát ki ne hagyd! Attól lesz igazi pikáns, kicsit csípős, férjem uram kedvence.


Szóval a hozzávalókból akár présgéppel, akár húsdarálóval, akár konyhai robotgéppel nem túl homogén pépet készítünk, és felhasználjuk tetszés szerint.


A nyers vegán találkozóra saláta levelekbe csomagoltam egy-egy kiskanál medvehagymás pástétomot, és mindegyik mellé tettem egy szelet piros kaliforniai paprikát, és egy kanálnyi csírát. A leveleket feltekertem, széleit behajtogattam.

Nincsenek megjegyzések: