2009. május 1., péntek

Banános epres turmix

Ez a kép a turmixgépem belsejéről készült, guszta, nem?


Legtöbbször étel receptről beszélünk, étel recepteket keresünk és teszünk fel a blogjainkra. Pedig a nyers étkezés egyik alapja a turmix ital, zöldség és gyümölcslé. A zöld turmixról már esett szó, és a mandulatejet is leírtam már, hogyan kell elkészíteni. Most itt egy nagyon finom, időszerű gyümölcsturmix, amióta a gyerekek megkóstolták, azóta minden nap kell készítenem, mert kedvenc lett. Nem olcsó még az eper, de már lehet kapni. Tavaly úgy jártam, hogy mindig arra vártam, hogy olcsóbb legyen, és nem vettem. Aztán amikor már szabadföldi, magyar epret tudtam venni, már csak néhány hét volt a szezonból...

Hozzávalók:
20 dkg eper
1 banán
2-3 menta levél (elhagyható)
2 pohár tiszta víz

Az egészet összeturmixoljuk. 2 nagy pohár turmix lesz belőle. A mentát a gyerekeim nem szeretik, pedig mentával szerintem finomabb. Próbáljátok ki így is, úgy is, várom a visszajelzéseket!

5 megjegyzés:

BassJazz írta...

Szia! Most van tönkremenőben a turmixgépem! Tudnál segíteni, hogy milyent lenne érdemes venni? Olyan kellene, ami professzionálisabb, és bírja egy vegán felhasználó állandó napi nyúzását! kössz! :)

Gitta írta...

bassjazz, egy kicsit késve válaszolok, bocsánat!
Az állandó napi nyúzásra az itthon kapható Omni Blender turmixgépet ajánlom. Nagyon profi.
Én is csak akkor vettem már meg, amikor az én régi gépem tönkrement. De nem bántam meg.

Unknown írta...

Szia!


Nagyon jól néz ki.:) Nekem az a problémám itt is, mint a zöld turmixnál, hogy tudomásom szerint a gyümölcsöket még egymással sem lehet keverni!! Erről mit gondolsz?

Gitta írta...

Szia Helga!
Igen, az az optimális, ha minden gyümölcsöt csak magában fogyasztunk. És valóban igaz, ez a recept sem felel meg az ételtársítás szabályainak. Ha erre érzékeny a gyomrod, akkor így, ebben a formában tényleg ne fogyaszd. Én kipróbáltam, és az én nagyon kényes emésztésem nem talált benne hibát!
A zöld turmixban az egyféle gyümölcs és a zöld levelek pedig nyugodtan fogyaszthatók együtt, nem okoznak erjedést, puffadást. Ez csak akkor következik be, ha valami mást is, pl olajos magot, szuperételt is teszel bele.

Nóri írta...

Kipróbáltam, és nagyon-nagyon finom! :) Köszönöm!