2009. május 10., vasárnap

Eper csokiruhában

Ez kihagyhatatlan! Nem én találtam ki, külföldi nyersétel oldalon láttam először, friss eper, saját készítésű nyers csokiba mártva.


Amikor először készítettem itthon nyers csokoládét, mandarint mártogattunk a csokiba. A csokis mandarin nagyobbik része nem érte meg, hogy ráhűljön a csoki, mert az én torkos családom azonnal akarta enni.

Nyers csokoládé gyümölccsel
1 kiskanál kakaóvaj
1 kanál kókuszolaj
1 kanál kakaópor
1 kanál karobpor
1 kiskanál agavé szirup
pár csepp stévia
késhegynyi vanília por (elhagyható)

eper, kivi, banán (tetszés szerint bármilyen gyümölcs)

A kakaóvajat gőzzel teli tál fölött megolvasztottam, beleszitáltam a kakaót és a karobot, majd édesítettem sziruppal és stéviával. A gyümölcsöket megmossuk, és belemártogatjuk a még langyos csokoládéba. Tányérra tesszük, és hűtőbe rakjuk, amíg a csokoládé meg nem szilárdul.

Ez egy kisebb mennyiségű csokoládé, most csak a gyümölcsök kedvéért.
A hozzávalók közül nekem mind nyers volt, te használd azt, ami van otthon, kakaóvaj helyett kókuszolajjal, és nem nyers kakaóval is nagyon finom.


Az eper mellé vágtam fel banánt és kivit is. Banánnal talán nem annyira illett össze a csoki íze, mert mind a kettő édes, de így is elfogyott.

Most előre elkészítettem, és már csak akkor vettem elő a hűtőből, amikor már kihűlt, így le is tudtam fényképezni. Azért utána sem tartott sokáig! Adtam hozzá evőeszközt, a párom mégis kézzel ette, nem vacakolt a villával...


Nincsenek megjegyzések: