2009. február 17., kedd

Miért jobb nyersen?

Nagyon örülök, hogy Edina is elindította nyersétel blogját. Rengeteg értékes információval szolgál a nyers étkezés hátteréről, az elméleti alapokról. Én egy pár hónapja letudtam ezt a dolgot annyival, hogy ajánlottam néhány könyvet, amit én is elolvastam, és megváltoztatták az életemet.

Többen kérdezték már tőlem is, hogy MIÉRT? Miért jobb a nyers étel, mint a hagyományos, főtt? Jól lehet lakni nyers ételekkel?
És akkor el lehetne kezdeni magyarázni az enzimekről, a vitaminokról, a fehérjék szerkezetéről, de nem teszem.

Az információk megszerzésére ott a temérdek könyv, cikkek az interneten.

Igen, az első dolog a megismerés, a tanulás. Az agyban dől el minden. Hiába érzed úgy, hogy szépek és finomak a nyers ételek, nem fogsz lemondani a megszokott főtt ételekről, ha nem szerzel elég ismeretet arról, hogy azok mennyire károsak. (olvasni, olvasni...)

Ez egy régebben készült nyersétel fényképe, marinált zöldségek csírákkal

Én nem akarok senkit megbántani azzal, hogy lerántom a leplet arról, amihez érzelmileg annyira kötődik. Mert kötődnek az emberek a megszokott ételekhez, levesekhez, rántott, sült dolgokhoz. Nem írok húst, mert sok vega is van, aki ugyan húst nem, de szinte kizárólag csak halott ételt eszik. Ez olyan, mintha a barátnőmnek szidnám a férjét. Miért bántsam, ha ő szereti?

Ugyanakkor pedig kötelességemnek érzem, hogy szóljak. Figyeljetek emberek! Nem igazán helyes az, amit tesztek! Vegyétek a kezetekbe az egészségeteket, szakítsatok végleg a betegségekkel, fogyókúrákkal, és egyetek tiszta, élő ételeket, legalább 80%-ban! Beáll a testsúlyotok, helyreáll az egészségetek, megnő az energia szintetek!
És nekem ezt miért hinnétek el, könnyű erre legyinteni, hogy ez badarság. De tényleg olvassátok el a könyveket. Híres tudósok, orvosok, szakemberek írták. Bizonyítékok, kutatási eredmények állnak a háttérben.

Az élő ételek fogyasztására való áttérés nem a lemondásról szól, hanem egy teljesen új világ megismeréséről, új ízek, új ételek felfedezéséről. Nézzétek csak meg a korábbi bejegyzéseket, a fényképeket.
Amikor a régi Wartburgból átültem az új Fiestámba, senki sem kérdezte meg, hogy "nem sajnálod a régit? Hogy tudsz lemondani a régi autódról? "

Az elméleti háttérről ennyit. Ha utána akarsz nézni a nyerskoszt jótékony hatásának, az interneten hatalmas tudásanyagot találsz.

Kevés emberben van meg a bátorság, hogy hátat fordítson az addigi szokásainak, és átálljon egy teljesen más életformára. Ha Te, kedves Olvasóm mégis rászánod magad, akkor rajta. Szeretnék neked minden segítséget megadni az átálláshoz, biztatást, lelkesítést, ismeretanyagot, recepteket, személyes tapasztalatot. Ezért indítottam ezt a blogot.

Ajánlom a honlapom, ahol szintén össze van gyűjtve némi információ.
Urbán Vali a Boutenko könyv fordítója és kiadója, a honlapján recepteket, programokat találsz.
Máthé Saci oldala itt található, ő a Hippocrates étrend elveit követi, fórum, programok, információk találhatók az oldalon.
Raposa Éva honlapja, ez angol nyelvű, de folyamatosan dolgozunk a magyarításán, a zászlóra kattintva egyre több oldalt fogsz találni magyarul is.
Sáfár Iván a 80/10/10 hazai képviselője. A 80/10/10 a nyerskoszt egyik irányzata, ha érdekel, nézz utána ITT.
És van két nyers blog, szép és finom ételekkel, tanácsokkal:
Edina: Nyersen szép az élet
Tomi: Élő egészség

És minden hónapban potluck, ahol személyesen is meggyőződhetsz arról, hogy a nyers ételeknek nem csak a látványa, de az íze is nagyszerű.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

ÉLJEN és ezer köszönet minden nyersétel blog és honlap tulajdonosnak!!! Tényleg nagyon sok bíztatást és ötletet kapok innen minden nap! És persze egy remek csapatot!! :-)

Ma'ayan írta...

örülök, hogy más már megtette, amire mostanában tervezek átállni
csak a természetes az egészséges alapon
bár elhatároztam volna magam korábban, és remélem, hogy kapok elég támogatást az univerzumtól az átállás nehezebb pillanatai alatt
a blogok is segíteni fognak, köszönet érte, és persze a hitem, hogy csak így jó, de a nyelvem nagy úr, és nehezen akar lemondani, de a húsról már lemondtam két éve, szégyellem, hogy csak kettő :(
most a főzésen a sor, és később szeretnék csak olyan nővényeket enni, amivel a növénynek nem kell meghalnia, ha lehet a szaporodását se gátoljam
mert a húsról is az élet tisztelete miatt mondtam le
faházban sem szeretnék már élni, bármennyire is tetszik
kőbányából bányászott kőből sem szeretnék építtetni, sem földből kitúrt vályogból, mert láttam a Földet magas hegyekről, és éreztem, hogy a bányák, utak mind mind a Föld sebei :(
forrásvizet innék, hogy még kutat se kelljen fúrni :)
tudom, hogy így lesz, ha nem is egyik napról a másikra :)

ölellek Téged/Titeket :)