2009. február 8., vasárnap

Hajdina kása - nyersen - gyerekek kedvence

Amikor hideg téli délutánon valami langyos, selymes, igazán finom ételre vágysz, jusson eszedbe ez a gyorsan elkészíthető, nyers hajdina kása. Ezen a képen áztatott-aszalt meggyel és fahéjjal díszítettem.


Ezt a receptet Angela Stokes receptes könyvében találtam, és már az első alkalommal beleszerettem. Édes, lágy, sokféleképpen variálható, és nagyon laktató. Amikor a munkából elcsigázva hazaérkezem, és valami könnyűre vágyom, és gyorsan, mert nagyon éhes vagyok... ez 3 perc alatt készen van. Ehhez az kell, hogy naponta legyen otthon csíráztatott hajdina.

Alaprecept:

2 csésze csíráztatott hajdina (legalább fél napos)
1 alma kicsumázva
1 banán
1-2 kanál kókusz chips
kevés fahéj, vagy szerecsendió
1 marék dió (vagy 1 csapott evőkanál kendermag)
1 pohár víz, vagy annyi, hogy krémes állagú legyen

A hozzávalókat turmixgépben simára keverjük, tálkákba öntjük, és már készen is van, ehető.
Először nehéznek találtam a dió miatt, ezért helyettesítettem 2 szem, azaz 2 darab paradióval, így nem volt olyan zsíros. Aztán, amikor felfedeztem a kendermagot, kipróbáltam, hogy a diók helyett 1 csapott evőkanál hántolt kendermagot teszek a hajdina kásába. És így lett a legjobb!! Még selymesebb, még ízletesebb!

Ha meleg vizet teszel a turmixgépbe, akkor langyosan fogyaszthatod ezt a remek ételt.

Lehet mazsolát, aszalt szilvát is beletenni.

A gyerekek hamar megszeretik, nekik csokival, karobbal (is) lehet adni.

Változat: Az almából, banánból csak a felét teszem bele a turmixgépbe, a többit pedig a kész kásába szeletelem. Így kell valamit rágni is.


Ezt a kását éppen csokikészítés közben csináltam, így volt kéznél folyékony nyers csoki. Ez lett a végeredmény: az íze pedig, hmmm...

Felhívás!
A receptet próbáljátok ki, fényképezzétek le, és az egyéni változatokat osszátok meg velem! A recepteket felteszem ide, és lehet majd rá szavazni. A legjobb, legizgalmasabb változat szerzője ajándékot kap tőlem! A fődíj egy zacskó nyers darabos kakaó.

A recepteket, lehetőleg fényképpel ide küldjétek: gitta@wisoft.hu

Jó kísérletezést!

4 megjegyzés:

Edina írta...

Szia Gitta!

Mióta kicsíráznak a hajdnináim:) ez volt az első étel amit kipróbáltam belőlük, azóta függő vagyok, a páromnak is nagyon ízlik.
Most épp kifogytam a hajdninából, pont most indulok venni, de én is felteszek majd képet róla.

ui:valami úton módon nem lehet nálad nyers kakaót venni, tudom, hogy honnan lehet rendelni külföldről, de csak egy csomag kellene. Vagy ha esetleg rendeltek csoportosan, akkor szólnátok, én is benne lennék.

Köszi,

Edina

Gitta írta...

Edina, a következő potluck-on lesz kakaó, lehet majd venni. Mi is többet rendeltünk, így jobban megéri.

Just an eejit írta...

Szia Gitta!

A nyers kakaó engem is nagyon érdekelne valamint az,hogy hol tudnék beszerezni hántolt kendermagot?Mindenhol csak a pirított változattal találkozom:(

Előre is ,köszi a segítséget!

Gitta írta...

Sheepskinnn, írj nekem levelet a gitta@wisoft.hu-ra!