2010. február 17., szerda

Diós alma




A múlt heti almás diós saláta utánérzése ez a diós-gyümölcsös édesség. Csak úgy délutáni nassolásra ajánlom vagy vendégek kényeztetésére. A dió-alma-méz édes-hármas bűvölete... nagyon mennek egymáshoz!

Hozzávalók:
1 csésze áztatott dió
2 evőkanál méz,
pár csepp citromlé

szép piros alma


A diót megőröljük, és összekeverjük a mézzel, pici citromlével. Teljesen pépesre kellene őrölni, de én most csak az aprítógépbe tettem, ezért maradt ilyen morzsás. Az ízén nem változtat.
Az almákat négyfelé vágjuk, magházukat kivesszük és beletöltjük a diós masszát.
A menta levél nem csak dísz, szerintem jól illik hozzá!

2 megjegyzés:

Ildi írta...

Szerintem szerencse, hogy "véletlen" darabosra sikerült a krémed. Én kipróbàltam teljesen krémesre daràlva és meglepödtem, hogy teljesen eltünt a dió ize. Megkóstoltam ugyanabból a csomagból egy egész diót: isteni dióiz. Vissza a krémkóstolàshoz: nincs dióiz a szàmban. Kívàncsi vagyok, màsoknak mi a tapasztalata?

Gitta írta...

Meglehet!
Azért is jó kicsit darabosra, mert így olyan jó ráharapni a diós falatokra!
Ha viszont épp az a célod, hogy egy nagyon finom (bazsalikomos, vagy fokhagymás) öntetet készíts úgy, hogy elrejtsd a dió ízét, akkor tényleg teljesen simára kell darálni!