2010. február 7., vasárnap

Kenderes saláta


V. Rita hozta ezt a finom salátát a legutóbbi potluckra. Szánom bánom, de akkor nem tudtam lefotózni, talán azért, mert olyan gyorsan elfogyott. Annyira finom volt, hogy a kapott recept alapján itthon elkészítettem, lefényképeztem, és így meg tudom osztani veletek.

Ahogy ez lenni szokott, az alapanyagok kicsit eltérnek, de így is nagyon finom lett. Ma ez volt az ebédem.

Kenderes saláta:

(nézzétek meg ezeket a ragyogó, élénk színeket, még a képről is lejön az "energia")

Saláta alap (eredeti):

2 répa
40 dkg csicsóka (ez az enyémből kimaradt, helyette egy fél uborka)
fél kápia paprika
½ lilahagyma

Öntet:
fél csésze 2 napig csíráztatott hajdina
1 csésze hántolt kendermag (fél órára beáztatva)
3 gerezd fokhagyma
só,
1 teásk. őrölt kömény
1 teásk. pirospaprika por
cayenne bors (nekem most ez is kimaradt)
kb. 1 evőkanál majoranna
1 evőkanálnyi kifacsart citromlé (nekem több kellett bele... )

A répát, csicsókát, hagymát aprító gépben összevágjuk. Az öntetet összeturmixoljuk és ráöntjük a zöldségekre, majd jól összekeverjük. (nem használtam fel az összes öntetet, csak kb. a felét! a kimaradt mennyiséget mártogatósnak használtam fel vacsorára)

Salátás tálba szedtem, és apróra vágott snidlinggel megszórtam.

Nincsenek megjegyzések: