2010. november 2., kedd

Zserbó újra

Nagyon jól sikerült a mai zserbó... gyümölcspalacsinta lapokból, dió töltelékkel, csokimáz a tetején!
A töltelék kicsit szárazabb lett, így nem áztatta el a lapokat, ahogy eddig ezt nálam tették... Nézzétek meg itt az előző próbálkozást!




Emlékszem, amikor elhatároztam, hogy áttérek a nyers étkezésre, a legjobban az fájt, hogy a megszokott édességeket nem ehetem többet... de amikor rájöttem, hogy csokit is lehet nyersen készíteni, és ha nem is minden nap, de része lehet a nyers csokoládé az étkezésemnek, akkor bizony volt egyfajta "hurrá" érzésem: megmenekültem! És magában ritkán eszem nyers csokit, de egy ilyen zserbó tetején fantasztikusan finom tud lenni! Ropog, és olvad a szádban, és ott a dió és a gyümölcslap... hát... ilyenkor érzem, hogy micsoda gasztronómia van itt is "nyershonban".

Most a töltelékbe tettem egy kevés kesudiót is, hogy kicsit krémesebb legyen. És kicsit darabosra őröltem a diót, hogy ne legyen teljesen homogén, a képen látszik is, hogy kicsit szemcsés.
A tetejére a csokimáz csak kakaóvajból készült, így teljesen meg tudott keményedni, és teljesen csoki hatása lett. Tört is rendesen a felvágáskor.


Hozzávalók:
4 db gyümölcslap (a nagy tálca lap 4 felé vágva)
20 dkg áztatott dió
5 dkg kesudió
3 kanál agavé szirup  (ez változhat ízlés szerint)
1 kanál citromlé
1 citrom reszelt héja
1 kiskanál fahéj
5 dkg kakaóvaj
1 evőkanál kakaópor
édesítőszer: most stévia, de ízlés szerint használhatsz agavé szirupot, xilitet, stb...

A kétféle diót megdaráljuk és a sziruppal, citromhéjjal, fahéjjal ízesítjük. Egy jól kenhető masszát kell, hogy kapjunk. Ha az agavé sziruppal nem értük el ezt a célt, akkor egy kevés gyümölcslével lazíthatjuk a tölteléket. Vizet lehetőleg ne használjunk. Három részre osztjuk a diókrémet, az első részt egyenletesen elkenjük az első gyümölcslapon. Egymás után rétegezve folytatjuk, amíg a negyedik lappal le nem zárjuk a zserbónkat. Letakarva hűtőszekrénybe tesszük.

A csokimázhoz a kakaóvajat felolvasztjuk, vigyázva arra, hogy ne hevítsük túl.
Hozzákeverjük a kakaóport és az édesítőszert, majd a kihűlt süteményünkre öntjük. Egyenletesen szétkenjük, és 10 percre betesszük a mélyhűtőbe. Erre azért van szükség, hogy a kakaóvaj egyenletesen dermedjen vissza, ugyanis szobahőfokon előfordul, hogy dermedés közben kicsapja magából a többi hozzávalót, és az édesítőszer külön kis szigetekben fog a zserbó tetején „úszkálni”.


Ez a csokimennyiség nekem sok lett, maradt ki egy kevés, de narancsszeleteket lehet belemártogatni, és így el fog fogyni, mielőtt megdermed.

A gyümölcslapokat nagyon sokféleképpen lehet felhasználni, tortát, palacsintát, zserbót, beiglit, flódnit lehet készíteni belőle, szinte pillanatok alatt. Nálam mindig van a hűtőszekrényben tartalék, ha gyorsan szeretnék valami finomat enni, csak a tölteléket kell kitalálni és elkészíteni, és már ehető is a nyers édesség!

15 megjegyzés:

Moha írta...

Gitta ez meseszép lett! Biztos finom is, a belevalók alapján már csak jó lehet:)

Gitta írta...

Moha, köszönöm!
Nagyon finom lett, főleg a csoki a tetején!
De az is jó, hogy nincs benne tészta, csak gyümölcs és mák (meg a csokiiiii)

Gitta írta...

Mák, dehogyis mák, dió!
csak most készült mákos beigli is, ajjaj, túl sok mákosat ettem...

Vámosi Nóra írta...

Mesterfotó!!! :) Nagyon szép, és hűde finom lehet. Én most készítettem nemrég olyan gyümölcslapos tekercset, amiben kókuszreszelék van, de nekem picit túlédes a gyümölcslap. Nem lehet ezt valahogy kiküszöbölni? Csináltam már savanyúbb almából, alma-banánból, bogyós gyümölcsökből is, de mindenhogy nagyon tömény édes lesz.

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Gitta, ez gyönyörű lett!!! Gratulálok!!!

Gitta írta...

Nóra, nekem nem túl édes! Talán a töltelékkel tudod szabályozni, ha édesnek érzed a lapot, akkor a tölteléket már ne édesítsd!

Gitta írta...

Erika, és milyen finom!
Tegnap kínáltam valakit, akinek fogalma sem volt róla, hogy ez nem szokványos zserbó, és észre sem vette. Csak annyit mondott, hogy kicsit töményebb, mint a hagyományos, persze, mert nincs benne tészta, csak a dió, a gyümölcsíz és a csoki.

Gitta írta...

Nóra, lehet, hogy ezeket az ízeket meg kell szokni. Nem lehet ebből sokat enni, mert tényleg kicsit tömény. Picire vágom, és elég egy-két kocka.

Névtelen írta...

Gitta,
ez gyönyörű! Alig várom, hogy kipróbáljam. Én is nagyon édes szájú vagyok:)

zsófi írta...

Gitta, kakaóvajat hol szerzel be? Ez gondolom nem a patikai...

Gitta írta...

Zsófi, kakaóvajat a Múzeum krt-on lehet kapnia BioABC boltban!
1600 forint 10 dkg...

pancsa írta...

Gitta, köszönet ezért a receptért!
Nálunk a két gyereknek is nagyon ízlett, és ennél nagyobb dicséret szerintem nem is kell.
Legközelebb viszont dupla adagot készítek, mert ez azonnal elfogyott. :-)

Gitta írta...

Pancsa, nálunk is nagy sikere van mindig a zserbónak. Örülök, hogy ízlett.

pancsa írta...

Kedves Gitta!

Most már be merem vallani ez a recept indított el a nyers étkezés útján kb. 2 évvel ezelőtt. Azt mondtam magamnak: "Ha jó a zserbó, akkor egye fene kipróbálom!" :-)
Azóta rajongója, mondhatom megszállottja vagyok a nyers konyhának. A könyveid regneteget segítettek, a bennük lévő receptek valóban a szám íze szerint valók.
Nagyon várom, hogy újabb receptkönyv jelenjen meg!
Millió köszönet mindenért!

Gitta írta...

Kedves Pancsa, köszönöm, hogy leírtad, nagyon örülök!