2010. november 28., vasárnap

Profi ételfotók

Igazi műteremben, profi felszereléssel készültek ezek a fotók. És bár én készítettem őket, az érdem nem az enyém. Food stylist állította össze a kompozíciót, profi fotósok állították be a fényeket.
És én csak néztem és csak kattintottam...

Recept most nem lesz, csak a szemnek gyönyörűség.

paprika

paradicsom

limonádé

fagyikehely
Egy-egy beállítás 30-40 percet vett igénybe, és még ugyanennyi, amíg mindannyian lefotóztuk. Gyuri (a food stylist) minden egyes gyümölcs darabkát egyenként illesztett a képre, csipesszel, míg mi többiek figyeltük a kompozíciót. Kicsit jobbra, kicsit balra, feljebb...
Ugyanez történt a fényekkel is. Hatalmas Microsat jelzőfényes vakuk, softbox, méhsejtrács... meg még ki tudja mi minden volt ott!
Színek, fények, kompozíció. Ez egy szakma, nem szabad lebecsülni. Eddig azt hittem, hogy jó ételfotókat készítek. Most már tudom, hogy milyen a jó ételfotó. Lehet, hogy ezután félve emelem a szememhez a masinámat, mert tudom, ilyen nem lesz soha...

Nézzétek meg ezt a videót! Petrovics György food stylist oldaláról... hát ez sem semmi...

Modell Online videó

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jóestét!

Az első 3 kép tetszik :) Főleg a limonádé :)
A fagyikehely nem tetszik... Olyan zsúfolt...

Belevágtam a nyers-evésbe...
Vettem aszalót(kerek), aprítót, kávédarálót, és más szárad az első "kréker" (107.o.) :))
Folyamatban:
- "Aszalt gyümölcsös golyót" (172.o.) nem vettem diót :)
- "Magyaros kolbászkákat" (121.o.) (holnap áztatom be a hajdinát, pár nap és lesz csíra...)

Jah!
Ázik a bab, és lencse. Hajdniát holnap reggel áztatom be (1 órára)
Lenne egy kérdésem...
Nem találtam mungóbabot (mondjuk, azt sem tudom, hogy hogy néz ki :) ), ezért vettem, sima szárazbabot...
Ez ki fog csírázni? És ehető is a csírája?
(remélem, hogy igen... gondolom, ha a bab ehető, akkor a csírája is...)

Voltam 2 piacon... egyiken sem volt spenót...
Van valami nagyon-nagy piac, ahol spenót is van? :)

Még egy kérdés...
Te hogy csíráztatsz?
Mármint, milyen időközönként?
Én arra gondoltam, hogy minden nap áztatok be valamit, így aztán minden nap ehetek friss csírát...
A legtöbb csíra 2-3 nap alatt ehető lesz :)

Ami még hiányzik, az a búzafű...
Te eszel (iszol) ilyent?

A YouTube-on van egypár videó a nyers étkezésről és a nagy fogyásokról...
Találtam egy olyant, ahol több mint 200lbs-t fogyott egy ember azzal, hogy áttért a nyers étkezésre, és edzett...
A videóban, felsorolta, hogy milyen diétákkal próbálkozott, és hogy milyen edzésekre járt. Egyik sem segített... Akárcsak nekem. Mint kiderült, sok közös dolgot kipróbáltunk :)))
Aztán nyersevő lett, és azt az edzést csinálja, aminek én is nekiálltam :))) (ezekszerint, nyers kajákkal is végig lehet csinálni)


Még valami...
Köszönöm, hogy megírtad ezt a könyvet...
Nagy segítség a kezdethez...

Légy boldogh és vidám!

Gitta írta...

Köszönöm mammuth!
A fagyikehely tarkabarka, csillogvillog, ebben ez a szép.
Örülök, hogy nekifogtál.

Annak is örülök, hogy csinálsz krékert, gyümölcsös golyót, csírafasírtot, de a legfontosabbak mégiscsak a levek! zöldség és gyümölcslevek, zöld turmixok.

Azt ajánlom, hogy mielőtt teljesen átállsz, csinálj végig egy legalább 3 napos léböjtöt, hogy a tested kicsit kitisztuljon. Utána sokkal intenzívebben fogod megemészteni az élő ételeket, sokkal többet hasznosít az értékes anyagokból a tested.
Át kell állni.
Most megpróbálod átélni azt a fajta jóllakottság érzést, mint régen. Ezért kellenek a fasírtok, krékerek.
De meg kell tanulni, hogy nyersből kevesebb is elég, mert több bennük az értékes tápanyag. A zsír, fehérje, szénhidrát valóban kevesebb, de éppen emiatt fogsz fogyni. Fogyni úgy, hogy közben a sejtjeid nem éheznek, mert megkapsz mindent, amire szükséged van.

A csíráztatás rejtelmei kicsit hosszú, kérlek írj nekem ide: gitta@wisoft.hu és válaszolok priviben.

Névtelen írta...

Jóestét!

" de a legfontosabbak mégiscsak a levek! zöldség és gyümölcslevek, zöld turmixok. "
Valójában, eddig nem is nagyon ettem zöld levelet...
Sőt, nyers zöldet, egyáltalán nem :)

"Azt ajánlom, hogy mielőtt teljesen átállsz, csinálj végig egy legalább 3 napos léböjtöt, hogy a tested kicsit kitisztuljon"
Ehhez még pár nap kell :)
Persze, az is igaz, hogy a
- csokis keksz már elfogyott :)
- van még egy kis kolbászom, de pár nap és annak is vége...
- ha jól emlékszem, már csak 2 doboz rizsem van...
Úgymond, mindent kitakarítok :) Ne maradjon semmi csábító :)))

Majd szerdán elkezdem...
Léböjt alatt csak vizet ihatok? vagy valami mást is?

"De meg kell tanulni, hogy nyersből kevesebb is elég, mert több bennük az értékes tápanyag."
:))))
Majd megbeszélem a gyomrommal, hogy "kevesebb is elég" :)))

"Fogyni úgy, hogy közben a sejtjeid nem éheznek, mert megkapsz mindent, amire szükséged van"
Remélem, én sem fogok éhezni...
Láttál már éhező mammuthot? :))) Nagyon veszélyes tud lenni... :)
És nem akarok kihalni! :)

Megy a levél...

Légy boldogh és vidám!

ezisén írta...

Nekem a 2. kép a kedvencem. Gitta eddig is olyan szép fotókat csináltál, az egy külön szakma, nekünk meg így segítesz sokat, sokkal életszerűbbek a nem beállított fotóid.

Mammuth-nak
diéta terén én is szerintem mindent kipróbáltam, de ennek ellenére közben túlevő lettem, azt gondolom főleg az enzim hiány miatt. Már az első hét után kedvezően változott a súlyom és az energia szintem is.

Gitta írta...

Mammuth, megkaptam a leveled, írom a választ...
Era, köszönöm, amit írtál a fotókról. A sárga paprika és a paradicsom egy nagyobb kompozíció háttérben halványodó mellékszereplő volt. Azért fotóztam le külön is, mert ezek voltak egyedül élők. A főmotívum egy félig sült csirkemell volt. Ezt szándékosan nem tettem fel ide.