2009. december 21., hétfő

Gyümölcsös tortácskák


Az alapja dió és datolya, ízesítve fahéjjal, szegfűszeggel. Mindkettőt beáztattam, aprítógépben masszává dolgoztam, majd kis sütemény formákba nyomkodva szárítottam 3-4 órát, vagy addig, amíg ki nem szárad. Ha teljesen kiszárítod, akkor előre el lehet készíteni több kis alapot, és akkor csak meg kell tölteni, amikor édességre vágysz, vagy vendégek jönnek, vagy a gyerekek nyaggatnak...



A töltelék a már ismert kesudió édes szósz:
1 csésze kesudió
1/2 csésze víz
1 kanál méz (vagy bármilyen édesítőszer, agavé szirup, vagy stévia)
1/2 citrom leve
csipet vanília por, vagy fahéj, vagy reszelt citromhéj...

A turmixgépben simára keverjük a hozzávalókat. Rákanalazzuk az alapokra, és utána különféle gyümölcsökkel tetszés szerint kidíszítjük.

Csokimáz: (a zserbó tetejéről maradt)
3 kanál kókuszzsír
1 darabka kakaóvaj (persze csak ha van, de el is hagyható)
1 kanál agavé szirup
1 kanál kakaó
1 kanál karob

Persze ez a mennyiség sok ezekhez a kis süteményekhez. Hűtőben eláll, más édességhez is felhasználhatod.

Ez lett a kiwis darab:


Erre pedig banánt karikáztam:


A csokimáz el is hagyható. Szórhatsz rá darált diót, vagy díszítheted változatosan, bármilyen gyümölccsel, mentalevéllel...

2 megjegyzés:

Adorján Éva írta...

Gitta, mitől lett neked ilyen fehér a dió-datoja kombináció?

Gitta írta...

Az alapra gondolsz? Nem is tudom. A diót én addig áztatom, amíg majdnem fehér lesz. Néha még a héját is leszedem, ha könnyen lejön. Igazából az aszalás után lett ilyen világos, még frissen nekem is barnább volt.