2010. december 23., csütörtök

Mákos bejgli

A gyümölcslapokból nem csak zserbót lehet készíteni, hanem bejglit is!

A tésztájába lehet tenni a gyümölcsön kívül mást is, hajdina lisztet, mandula lisztet, de én most nem tettem. Amikor a gyümölcslapot készítem, még nem tudom, hogy majd mivel fogom megtölteni, vagy mi lesz belőle, így nálam a gyümölcslap általában csak almából készül.


Hozzávalók (1 nagy mákos tekercshez)

1 db kb. 40x40 cm gyümölcslap
30 dkg mák
15 dkg datolyapép (ennek a fele szárított datolya, másik fele víz, a datolyát be kell áztatni, és ha felpuhult, el kell turmixolni)
½ citrom leve és reszelt héja
5 dkg mazsola  (opció)

A mákot megdaráljuk, és a többi hozzávalóval jól kikeverjük. A mazsolát a legvégén tesszük bele.  Kétfelé osztjuk és a gyümölcslapon egyenletesen szétkenjük, majd feltekerjük. Néhány órára hűtőszekrénybe tesszük, hogy a gyümölcslap felpuhuljon.
A diós beigli is hasonlóképpen készül, használjunk a mák helyett diót. A tölteléket tetszés szerint ízesíthetjük fahéjjal, citromhéjjal.


A gyümölcslap receptjét -itt- találod!

3 megjegyzés:

Kriszta írta...

Istenien néz ki!Hamm:-)
Boldog Karácsonyt!

Névtelen írta...

A találékonyság és az egészség magas foka. Őszinte szívből gratulálok Gitta, és nagyon boldog vagyok, hogy rátaláltam a blogodra! Alig várom, hogy kipróbáljak sok-sok ötletedet! További szép napot! Andi

Gitta írta...

Andi, köszönöm szépen!