2010. május 28., péntek

Eperpuding


Szerintem nagyon rövid ideig tart az eperszezon. Addig viszont anyagi csőd, mert én majdnem minden nap veszek epret, nem keveset. Epertorta, eperleves, eperpuding, eperrel töltött palacsinta, vagy csak úgy kesukrémbe mártogatott eper, vagy csokiba potyogtatott eper, vagy epres csokikrém... és nem tudom megunni. (a család sem)

Most csak beledobáltam a hozzávalókat az aprítógépbe, pohárba tettem, és már adtam is a gyerekeknek, persze nem tudtam eleget készíteni.

Készítsétek el ti is ezt az egyszerű eperpudingot (amíg van hozzávaló, egy-két hónap múlva már csak emlék marad, és várhatunk megint egy évet, hogy élvezhessük)

Hozzávalók:
Negyed kiló eper
1 banán
1 csipet vanília por
2 db datolya feldarabolva
1 evőkanál psyllium husk


Mindent aprítógépbe teszünk, és nem túl simára felaprítjuk. A turmixgépben szerintem túl folyós lenne, és az sem baj, ha kisebb darabok azért maradnak benne. A psyllium husk a sűrítés miatt kell bele, helyettesítheted őrölt sárga lenmaggal. A barna lenmag is jó, csak akkor a színe el fog menni egy kicsit a barna felé... barna pöttyös lesz, az ízén nem változtat. Csak ne fotózd le.
A végén még lehet belepotyogtatni eper szemeket, vagy banánkarikákat, esetleg apróra vágott datolyát, menta leveleket. Most kesudiót is tettem bele egy fél marékkal, hogy ne legyen bébikaja.

(Ildi! a fotók ismét a neon alatt készültek, mert már sötét lett odakint, mire fotózni kezdtem. A fotósarok profi lámpákkal most készül)

Nincsenek megjegyzések: