2009. szeptember 21., hétfő

Olasz pástétom


Hajdina kenyér + olasz pástétom + zöldségek, paradicsom, lilahagyma, saláta = komplett vacsora

Ez a pástétom is úgy született, hogy valami könnyűt szerettem volna vacsorára, a hűtőben figyelő hajdina kenyér és a zöldségek mellé valami lágy, krémesre vágytam, ami mégsem túl zsíros.
A végeredmény ez lett, és bár inkább darabos lett, mint lágy, ízre és illatra felülmúlta az elvárásaimat, és megérdemelt egy két fotót és ezt a bejegyzést.

(azok kedvéért leírom, akik mostanában kezdenek nyers ételeket készíteni, hogy velem is fordul elő még mostanában is, hogy egy elképzelés, ötlet, ami nagyon jól hangzik, és jól is indul, végül mégis a szemetesben landol, mert valamiért mégsem sikerül. )



Hozzávalók:
1 kis csésze nyers hántolt kendermag
pár szem dió (ez tényleg 3 fél dió volt, mert féltem, hogy nem lesz elég a kendermag)
2 paradicsom
4 fél aszalt paradicsom
1/2 fej lilahagyma
kis marék bazsalikom
egy kanál frissen facsart citromlé
tehetsz bele pici sót (én nem sózok semmit)
ha nagyon száraz lenne, akkor egy pici víz

Ha az aszalt paradicsomod szárított, akkor áztasd be egy órára. Ha olajban eltett, akkor csak csöpögtesd le róla az olajat, és már használhatod is.
Mindent bele az aprítógépbe! Nem a turmixba! Nem lett teljesen pépes, darabos lett, de legalább maradt rajta rágnivaló.



A recept ennyi, a tálalás pedig: Kenyérre (krékerre, vagy hajdina lepényre) kentem, jól megraktam csírákkal, és körberaktam kedvenc friss zöldségeimmel.

Ezen a képen már nem is látszik a pástétom!


Most elgondolkoztam, hogy ez mitől lett olaszos... talán a paradicsom, aszalt paradicsom, bazsalikom... már az illata is olyan mediterrán lett.

Nincsenek megjegyzések: