2009. szeptember 22., kedd

Káposztás pástétom (krémes káposzta saláta)


Kriszti káposzta salátái inspiráltak egy saját káposzta saláta kitalálására. Így is indult, kézi nagylyukú reszelőn fogtam hozzá, mert Kata aludt, és nem akartam felverni. Így nem készítettem sokat, épp csak 2 személyre... Először avokádóval kibélelt tálon akartam tálalni, aztán eszembe jutott, mi lenne, ha az avokádót villával beletörném? Ez nagyon jó ötletnek bizonyult, és a végeredmény egy ízes, krémes, kicsit pikáns pástétom lett. Nóra lányom mindig jó teszt alany az új ételek kipróbálására. Az első salátába göngyölt falat után az én finnyás és kényes ízlésű gyermekem azt kérdezte: anya ez kenhető kenyérre is? Hát persze! Ezek után megevett 3 kenyeret az új pástétommal megkenve, paradicsommal, lilahagymával!
Most ezt felolvastam neki, mire ő: anya, javítsd át 4-re! Hogyhogy? Mert kérek még egyet!

Mi Apával salátába csomagolva ettük, sok sok zöldséggel.

Na jó, akkor most jöjjön a recept:

1/5 fehér káposzta
2 szép édes alma
1 negyed lilahagyma
pici só
pár csepp citromlé
pici őrölt bors (ez fontos!)
1/4 avokádó


A mennyiségekkel van egy kis gond, ez az 1/5 káposzta... Lereszelve a káposzta körülbelül a duplája volt a 2 lereszelt almának. Tehát reszeld le előbb az almát, és utána mérd hozzá a káposztát :)

A káposztát és az almát lereszeljük, a hagymát apróra vágjuk, hozzákeverjük az ízesítőket, és a villával szétnyomkodott avokádót. Már készen is van. Saláta leveleken tálaljuk. (vagy kenyéren)


A kenyeret is meg kell rakni zöldségekkel...

2 megjegyzés:

Horváth Anita írta...

Szia Gitta! Ez naggyon fincsin néz ki! Hamarosan kipróbálom! Képzeld elkeveredtem a Goneraw oldalra és az első recept, amire sikerült rákattintanom, az a te olívás burgered volt! :-))

Gitta írta...

Igen, van már egy pár receptem fent a Goneraw oldalon, a főoldalon a képek között is ott figyel a céklás répás krékerem... csak ki kell várni.