2009. szeptember 25., péntek

Kőrözött kendermagból


Többféle magból készítettem már kőrözöttet, pontosabban olyan pástétomot, ami hasonló módon van ízesítve, mint a hagyományos kőrözött.
Így nézett ki dióból és így hajdinából.
A legutóbbi potluck-ra Kati hozott nagyon finom kendermag kőrözöttet, és ez inspirált engem is arra, hogy itthon kipróbáljam. Sajnos a potluck-on nem készült róla fénykép, és a receptet sem kaptam meg. Nem is lett annyira finom, mint Katié :(.


1 csésze nyers hántolt kendermag
1/2 citrom leve (vagy egy kicsit több)
1 fej lilahagyma apróra vágva
3 kávéskanál pirospaprika
1/2 kávéskanál bors
1 kávéskanál őrölt kömény
pici só
víz

A hagyma kivételével minden hozzávalót simára keverünk a turmixgéppel. Annyi vizet kell hozzá tenni, hogy kenhető legyen a cucc (nem folyós). A hagymát én utólag tettem bele, de végülis azt is bele lehetett volna dolgozni, sokkal simább krémet kaptam volna. De hát ez ilyen lett, kicsit darabos, nagyon jó fűszeres. Ennek megfelelően csak vékonyan kenve, és lassan fogyott el. Majdnem egy hétig elállt a hűtőben.

2 megjegyzés:

KV írta...

Hántolatlan kendermagot is lehet használni?
Köszi!

Gitta írta...

Nem tudom, hántolatlan kendermagot még nem használtam. Azt gondolom, hogy nem jó, de ki kell próbálni. Talán nem lesz ennyire lágy, krémes pont a kendermagot körülvevő héj miatt.