2010. április 2., péntek

Hajdinás cukkíni kétféle színben


Már régóta készülök kitalálni egy olyan zöldséges ételt, amit fasírtokhoz, esetleg fűszeresebb ételekhez lehet adni köretként. Olyasmi, mint a "nyers fehérrépa rizs", semleges ízű, mégis finom. A két hozzávaló, ami eszembe jutott, az a hajdina csíra volt, és a cukkíni. Mindkettőnek viszonylag "síma" íze van, bármivel lehet kombinálni. Sóval, citromlével ízesítettem, meglepően finom lett. Rögtön kétféle változatot készítettem, egyet uborkával, egyet pedig piros kaliforniai paprikával.
Kellemes, lágy állagú masszát kaptam, amiből egy kisebb pohár segítségével helyes kis kupacokat lehetett formázni. Rápakoltam krékerre, az is jól állt neki.

Hozzávalók:
2 csésze csíráztatott hajdina
1/4 avokádó kockákra vágva
1 kisebb cukkíni kockákra vágva
csipet só
pár csepp citrom (ezt lehet még pótolni)

Felkockázott uborka
Felkockázott paprika
negyed csokor petrezselyem zöldje


A hozzávalók első részét konyhai robotgépben összedolgozzuk. Nem kell, hogy teljesen sima pép legyen, elég, ha csak morzsásra összetörik a cukkíni. Az avokádótól finom krémes lesz, ugyanakkor a benne maradt cukkíni és hajdina darabokra rá lehet harapni.
A masszát kettévettem, és az egyik felét kockára vágott uborkával és petrezselyemmel kevertem össze, a másik felét pedig paprikával.


Nekem az uborkás kicsit jobban tetszett, de a paprikás is ehető volt...

A keverőgépben maradt még egy fél csészényi hajdina-cukkíni keverék, és gondoltam egyet, és összekevertem zúzott fokhagymával és petrezselyemmel. Háááát, szerintem ez lett a legütősebb, legfinomabb! Nem készült róla kép, mert "csak úgy" történt, és rögtön be is faltam, de ha ezt a receptet elkészíted, kedves Olvasóm, feltétlen próbáld ki TE is fokhagymával!

1 megjegyzés:

Adorján Éva írta...

régóta gondolkodtam már, hogy a hajdinát valahogy sósan is el kellene készíteni.. ez nagyon jó kiindulópontnak tűnik!
:)