2009. november 30., hétfő

Csemege

dióval


A férjem gyermekkorában édesanyja készítette el ezt a "csemegét", férjem beszámolója szerint a testvérével ez volt a kedvencük.

Hozzávalók:
2 db közepes sárgarépa
4 db alma
1-2 kanál méz, vagy datolya (vagy más édesítőszer, az almától függ, ha édes, akkor el is hagyható)
1 kanál kakaó (eredetileg, de én nem szoktam kakaót használni hozzá)
1 marék mazsola, esetleg kevés törött dió
fél citrom leve, kevés reszelt citromhéj
pici fahéj, vanília, mentalevél, goji berry (ez nem volt Anti gyerekkorában, ezeket már én újítottam hozzá...)

Mentával

A sárgarépát és az almát lereszeljük: a sárgarépát kislyukú, az almát nagylyukú reszelővel. Ez lesz az alap. Ezt lehet ízesíteni tetszés szerint.

A páromék gyerekkorukban kakaóval, mézzel, mazsolával és citromlével kapták. Én persze tovább variáltam, kakaó helyett fahéj, vanília, méz helyett darabolt datolya, de lehet kókuszchipszet és goji berry-t is tenni bele.

Remek ötlet az édes alma és különféle finomságok közé "becsempészni" a sárgarépát, pláne olyan gyerekeknek, akik egyébként semmi pénzért nem ennék meg. Igazi frissítő csemege, nekem meglepetés volt, hogy milyen jól megy hozzá a menta! Diót is lehet hozzá tenni, nem túl sokat, nehogy elnyomja a lényeget, de mindenképpen illik hozzá.

Hát ezt is ki kell próbálni!


2 megjegyzés:

Edó írta...

Orok klasszikus gerekcsemege,en kakao nelkul sozktam.Nezz be hozzam kerlek,van valami szamodra!

Gitta írta...

Igen, néha a legegyszerűbb dolgokról feledkezünk meg. Bonyolult fogásokkal próbálkozunk, amikor itt vannak a kézenfekvő, régi klasszikusok!
Köszönöm a díjat!