2009. július 7., kedd

Kukorica nyersen - paprika szósszal

Az igazán zsenge kukoricát nem érdemes megfőzni, kóstoljátok meg nyersen!


A gyerekeknek kukoricát főztem. Ők hallani sem akarnak arról, hogy ezt nyersen is meg lehet enni, sajna, de ilyenkor egy két cső kukoricát mindig megmentek magamnak, és elrágcsálom csak úgy, magában.
A hűtőmben viszont mindig várakozik valamilyen szósz, ami előző napról maradt, vagy mártogatósból, vagy cukkíni spagettiről. Ez történt most is, gondoltam egyet, és összekevertem a kukoricát egy jó kis paprika szósszal.

Paprika szósz:

2 db piros kaliforniai paprika
2-3 beáztatott datolya
1 alma meghámozva, megpucolva
2-3 kanál friss citromlé
pici só ízlés szerint
pici chilli (aki szereti)
(most nyáron egy kisebb paradicsomot is szoktam beletenni, olyan lecsós lesz tőle a fílingje)

(paradicsom helyett használhatsz két kanál kesudiót, akkor egy isteni, lágy szószt kapsz, de ez most nem ez.)

2 cső kukorica

A szószhoz valókat jól összeturmixoljuk. Kóstoljátok meg, legyen jó intenzív az íze, mert a kukoricához az kell! Én nem szeretek sózni, de ti bátran sózzátok, még egy pici bors is mehet bele, és chilli, aki szereti.

A kukorica csőről egy éles késsel levágjuk a szemeket:


Majd nyakon öntjük a szósszal, nem kell rá a fenti mennyiség teljes egészében, de azért jó, ha jó szaftos lesz:


Dúsíthatjuk egy kis kockákra vágott piros paprikával, az is jó ropogós.

3 megjegyzés:

Tonyó írta...

Szia Gitta! Én is téged jelöllek, mert nagyon jó a blogod! Köszönöm!

KryaSpirit írta...

Hát ezt nem gondoltam volna, hogy a kukoricát meg lehet enni nyersen. De jó, ki fogom próbálni.

Ungvári Szilvia írta...

Gyermekeim elrágcsálják nyersen, ugyanúgy, mintha főtt lenne :-)

Szép napot!