2009. július 22., szerda

Paradicsomos karalábé (főzelék?)


Salátának nem nevezhető nyers egytálétel, akkor nyers főzelék.

Az új ételek mindig úgy születnek, hogy van itthon ez az, és abból szeretnék valamit készíteni. Most is ez történt, volt itthon tegnapról paradicsom szósz, és egy árva karalábé, amit eredetileg tölteléknek szántam, de kimaradt. Arra gondoltam, mi lenne, ha ezt a szószt összekeverném kockákra vágott zsenge, ropogós karalábéval? Hát ez lett:

Paradicsom szósz:
1/2 kg paradicsom
1 kanálnyi aszalt paradicsom beáztatva (vagy ha olajban eltett paradicsomod van, akkor 4-5 szelet, vagy 2 fél paradicsom)
agavé szirup (ha édes a paradicsom, akkor elég 1-2 pici kanállal, de el is hagyható, vagy egy datolya, vagy pár darab mazsola)
3 evőkanál citromlé
pár csepp olaj (csak hogy a zsírban oldódó vitaminok is fel tudjanak szívódni)
bors, vagy borsikafű, pár levélke petrezselyem

2 fej friss karalábé

A szószhoz a hozzávalókat összeturmixoljuk. Nem sózzuk, hanem az aszalt paradicsom áztató vizéből tehetünk bele egy két kiskanállal. Víz sem kell bele, csak ha nagyon sűrű lenne, a paradicsomnak van annyi leve, hogy az elég legyen.

A karalábét kis kockákra vágjuk, és összekeverjük a paradicsom szósszal.
Jobb lesz az íze, ha egy két órára állni hagyjuk. Én egyedül ettem, a maradék ment a hűtőbe. Este újból elővettem, és már sokkal jobban ízlett. (a karalábé friss, roppanós, a szósz édes, krémes, nyammm)
Egyetlen dolgot fogok másképp csinálni legközelebb: kisebbre vágom a karalábét, hogy a szósz jobban körülvehesse.


Vajon milyen lehet a reszelt édes káposzta hasonló paradicsomos szósszal, lilahagymával?

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

megcsináltam, elolvadtam...

Gitta írta...

Örülök, hogy ízlett!