2009. január 28., szerda

Céklasaláták

A potluck-on a cékla négyféle formában is jelen volt. Szinte csak a cékla volt bennük közös. Én örültem neki, végül is tél van, ezt kell ilyenkor enni, ez áll rendelkezésre, vitamindús, lédús, finom, kell több?
Ezek a receptek azért is tetszenek nekem különösen, mert mindegyik zsírszegény. Könnyű, mégis laktató, finom.
Az első helyen Emese és Attila cékla salátáját mutatom be. Az étel és a fotó is csodás, persze ezt sem én készítettem, hanem tőlük kaptam. Íme:

Céklasaláta Emese módra:

Hozzávalók:
cékla
sárgarépa
savanyú káposzta
A céklát reszeljük le, a sárgarépát vágjuk szeletekre, a savanyú káposztát adjuk hozzá.

Öntet hozzávalók:
a reszelésnél egybemaradt cékla
tamari szósz
mandula
fokhagyma
mustármag
víz
Az egészet rakjuk turmixba, és elegyítsük el.

A végén a száraz és neves hozzávalókat keverjük össze. Az az igazi, ha mindjárt készítés után fogyasztjuk, mert akkor a répa és a káposzta nem veszi át a cékla színét.


A következő Bogi és Gábor receptje, nekem itt a fűszerek harmóniája nyerte el a tetszésemet, íme:

Céklasaláta Bogi módra:


-1 közepes cékla
- pár levél kínai kel
-1 közepes vöröshagyma karika
-1 kiskanál frissen őrölt kömény
-1 kiskanál kakukkfű
-1 kis citrom leve
(ízlés szerint olaj, most nem volt benne)

Ez most egy példa volt, a cékla mellé bármilyen leveles zöld jöhet évszaknak megfelelően. Amikor céklásan készül a salátánk, akkor használjuk ezt a kömény és kakukkfű ízesítést.

A következő céklasalátát Annáék hozták. Édes, finom, lédús, és egyszerű. Engem kedvenc zöldséglémre emlékeztet, mostanában nagyon sok répa+cékla+alma megy le a gyümölcscentrifuga torkán, kinyert lé pedig nagyon finom. Én még egy kis gyömbért is szoktam hozzá tenni. Próbáljátok ki!

Céklasaláta Anna módra


répa,
cékla,
alma,
napraforgómag

A kb. azonos mennyiségű hozzávalókat lereszeljük, és a végén napraforgómaggal megszórjuk.

És már készen is van.

A következő receptet Anitáék hozták, ők most voltak először potluck-on. Ez nem saláta. Előétel, falatkák, vagy desszert, döntsd el kedves Olvasóm. Az viszont biztos, hogy legközelebb ezzel fogom várni a vendégeimet, bármi is lesz a menü:

Céklasalátával töltött almák


fél almák belseje kivájva, megtöltve:
3 db reszelt alma
3 db reszelt cékla
darált dió
agave szirup
tetejükön "almaszósz" és egy fél dió

3 megjegyzés:

Bogi írta...

Hiába, céklaszezon van! :) Nem kekeckedés, de a képek kicsit összekeveredtek, a két középső. Mi a fehér tálban vittük. Persze a recept szempontjából mindegy. :)

Bogi

Gitta írta...

Akkor a receptes doksiban is fel vannak cserélve. Bocs. Rosszul emlékeztem, de annyira hasonlítanak, nem? Máris javítom.

Gitta írta...

Akkor most már helyén vannak a képek is.