2010. július 21., szerda

Nyaralás


Nyaraláskor mindig nehéz megoldani a nyers étkezést. Vagy "félreeszik" az ember, vagy éhezik a nyaralás alatt. Ritkán sikerül megvalósítani, hogy megfeleljen az igényeimnek, és a család programját se kelljen teljesen átalakítani (pl zöldségest keresni, vagy egy másik éttermet, ahol van saláta is). Meg lehet próbálni salátát rendelni az étteremben, de az első három nap után nagyon unalmas ugyanaz a jégsaláta paradicsommal... És bizony nehéz meggyőzni a szakácsot, hogy sem joghurtos öntetet, sem majonézt nem kérek rá! Sok helyen pedig a saláta egyenlő a savanyúsággal.


Most először fordult elő, hogy kérés nélkül megtörtént a csoda! A szálloda személyzetével folytatott beszélgetés során fény derült az én különös (csak nézőpont kérdése, szerintem ez a normális) táplálkozási szokásomra, először is, hogy nem eszem húst. Aztán a tejtermékekre allergiás vagyok, a tojást pedig nem tudom megemészteni. És ezek után, amit eszem, azt csak natúran, nyersen, ahogy a természet megalkotta!

Mivel félpanziós ellátást kapunk, reggelit és vacsorát, a szálloda vezetője úgy érezte (milyen jó nekem), hogy ezt a speciális igényt kit tudják, és ki is akarják elégíteni.

És nem is akárhogyan!
Egy papírra leírtam, hogy mik szerepelhetnek a tányéron, zöldségek, gyümölcsök, olajos magok, stb, minden nyersen. És minden reggelinél és minden vacsoránál csodát látok! Fantasztikusabbnál fantasztikusabb tálakat kapok, tele friss, ropogós, élő ételekkel. Nem kell ahhoz nyers szakácsnak lenni, hogy ez így legyen. Kell egy kis jó szándék és fantázia. A mai vacsorámon már kis zászlócskák is voltak, és formára vágott padlizsán, egymásba kapaszkodó narancs-szeletek, nyíló virág banánból...

És még van több, mint egy hét hátra. Azt gondolom, lesz még egy bejegyzésre való fotó!


A helyszín: Balatonföldvár, Anna-Mária Villa Hotel
Wellnes és családi szálloda... A Balaton partján, medence kint, élménymedence bent, hatalmas játszótér, hatalmas platánfák, szeretnivaló, mosolygós személyzet. Szauna, masszázs, már akit érdekel. Gyerekeknek 6 éves korig ingyenes minden! A szállás és az étkezés is. Éppen ezért sok a gyerek, sok a 6 év alatti kisgyerek. Bővebben a családi blogon!


4 megjegyzés:

Annipanni írta...

De jóóó! Gyönyörűek ezek a gyümölcsös-zöldséges költemények! :))
Mi a Kolpingban voltunk két hete (olvastam, hogy Ti is jártatok már ott többször) bőven volt ott is nyers választék, én mégis "félreettem magam", mert nem tudtam ellenállni néhány finomságnak. Persze, pár nap után már rosszul voltam a dőzsöléstől és szépen visszaállt a rend (bár én nem vagyok 100%-ig nyersevő), mert az esett jól :))

Gitta írta...

Igen, gyönyörűek, és látnád a szomszéd asztalnál ülőket, ahogy lesik, mit hoznak nekem ki a konyhából. Egyébként itt is svédasztal van, szinte csak húsos kajákkal, és elég nehéz lenne mit ennem.
A Kolping is jó hely, ott még csíra is van a svédasztalon. Csak még sok más finomság is, aminek nehéz ellenállni.
Itt viszont bátran állok ellen, mert megkapok mindent, ami nekem kell, és nem kívánok mást. Nem maradok éhes. Annyi volt a mai vacsora is, hogy alig tudtam megenni.

Ági, aki főz írta...

Ez tényleg csodás! Gyönyörű ez a sok szín, szépen összevágva. Egészen kedvet kaptam hozzá.

Nekem is mindig az a bajom a svédasztalos vacsorákkal, hogy hús hússal, tiszta unalom. Alig van friss zöldség, gyümölcs. A múltkor is, kánikulához libacomb, sólet meg paprikás. Csak tudnám, kinek veszi ezt be a gyomra 35 fokban?

Titáti írta...

De jó ilyet is olvasni!!!
Végre valahol nem húzzák a szájukat, hanem örömmel nekiállnak valami újnak a mindennapi "mókuskerék" helyett.
Végre egy szakács, akinek kihívás és öröm, ha megbíznak benne és megoldja ezt a feladatot. A tálak külleméből arra gondolok, hogy nagyon élvezik a te ételed elkészítését és az alapanyagokon kívül a "szívüket" is beleteszik.
Élvezd a kényeztetést és nagyon kíváncsi vagyok a helyre.
Kérd meg a vezetőséget, hogy reklámot csinálhass nekik, mert visszük a hírét!