2011. június 26., vasárnap

Chia puding

A Chia mag az aztékok kincse. Jótékony hatásairól mostanában sokat lehet olvasni.
A Chia mag Omega 3 zsírsavak, antioxidánsok, fehérjék, élelmi rostok, vitaminok és ásványi anyagok természetes forrása. Több antioxidáns található benne, mint az áfonyában.
Ha szeretnétek többet megtudni erről a különleges magról, látogassatok el ide: Chia

 


Miért szeretem én?
Mert a gyümölcsökből pár óra alatt pudingszerű, lekvárszerű finomságot varázsol, így változatossá téve a gyümölcsfogyasztást. Akinek fontos a "jóllakás" érzése, annak ajánlom. Egy kis tálka chia puding után úgy érzem, hogy most egy hétig nem is fogok enni, annyira tele vagyok :)
Azt vettem észre, hogy kevesebb alvás is elég egy chia pudingos gyümölcsvacsora után, reggel frissen és energikusan ébredek.

Mindenféle gyümölccsel nagyon finom, tulajdonképpen íze nincs, a gyümölcs adja a puding ízét, a chia mag pedig a fehérje, zsír és egyéb vitamin tartalmával járul hozzá az étkezéshez.


Most egy barackost fotóztam le, de bármilyen gyümölccsel elkészíthető.

hozzávalók:
20 dkg tisztított barack
2 evőkanál chia mag
1 evőkanál méz

A barackot összeturmixoljuk, vagy botmixerrel simára keverjük. Hozzáadjuk az édesítőszert (mézet, vagy bármilyen természetes édesítőt, amit használsz), a chia magot, jól elkeverjük, és egy órára betesszük a hűtőszekrénybe, hogy a magok megduzzadjanak.



Kevertem még hozzá darabos gyümölcsöt, kesudiót...

1 megjegyzés:

Andrea Szabokine Jung írta...

Csodálatos!! Máris utánanézek, hogy hol tudom beszerezni! Nagyon nagy köszönet az ötletért! :) Andi (Skóciából)