2008. december 25., csütörtök

Karácsonyi csillag

Még mindig karácsonyi lázban ég a család. Itt egy szép karácsonyfa csillagokból. Minden porcikája élő!


A tésztája nyers torta alap egy kis lenmaggal megerősítve, hogy keményre száradjon, a csillagok meg tudják tartani magukat. Előzőleg rajzoltam három különböző méretű csillagot és kivágtam papírból. (Mi az hogy rajzoltam: szerkesztettem! a vér nem válik vízzé, hasznát vettem a mérnöki végzettségemnek :) ) A díszítés goji berry, és kesudió krém. Íme a recept:

A tésztához:
1,5 csésze beáztatott mandula
5-6 szem szép dundi medjool datolya (ha nem ez a fajta, akkor 8-10 szem kell, és be kell áztatni)
fél csésze őrölt sárga lenmag két órára beáztatva éppen annyi vízzel, amennyit felvesz
1 kiskanál őrölt fahéj
1 kiskanál őrölt szegfűszeg
1 csipet só

A díszítéshez:
1 csésze kesudió
1 kanál agavé szirup
2 kanál citromlé
1 kanál kókuszolaj

A tésztához valókat konyhai aprítógépben addig dolgozzuk, amíg massza nem lesz belőle. Kézzel gyúrkodjuk még egy picit, és két nagy, két közepes és két kisebb gombócot formázunk belőle. A gombócokat lapokká terítjük aszalógép tapadásmentes tálcáján, és az előre elkészített csillag minta mentén "leszabjuk". A felesleges részeket összeszedjük, ezzel fogjuk majd a megkeményedett csillagokat egymáshoz tapasztani. Minden csillag csúcsát egy-egy goji berry szemmel díszítjük. (vagy mazsolával, nyers csoki darabkákkal)

12 órán keresztül aszaljuk 42 fokon. Vagy addig, amíg annyire meg nem szilárdul, hogy a legnagyobb csillag is középen alátámasztva megtartja a formáját.

Ha készen vagyunk, akkor elkészítjük a díszítéshez a kesudió krémet. Minden hozzávalót összeturmixolunk, és egy kemény tojáshabszerű masszát nem kapunk. A megszáradt lapok szélére csurgatjuk a fehér masszát, szerintem nem baj, ha nem szabályos, annál természetesebb. Természetesen a díszítéshez nem kell ennyi kesu krém, de ennél kevesebbet nem nagyon lehet készíteni, mert a turmixgép nem keveri össze. A magam részéről a megmaradt krémet kis kosárkákba tettem, almát, diót nyomkodtam bele. A kosárkák ötlete nem az enyém, az eredeti recept itt olvasható.



Most jön az összeállítás. Legalulra az egyik nagy csillag kerül, majd a megmaradt masszából kis korongot formázunk, a csillag közepére illesztjük, majd a másik nagy csillag következik. Ezt így folytatjuk, amíg a legkisebb csillag a helyére nem kerül.

Szép dísze a karácsonyi asztalnak. Ja, és finom is.

4 megjegyzés:

Kata írta...

Minden csodálatom a tied, figyelem időnként, hogyan tudod ezt a nyersevést megoldani. Biztosan még finom is minden étel, csak sokszoros odafigyelést és kreativitást igényel. Gratulálok!

Gitta írta...

Kata, köszönöm a soraidat.
Igen, hát persze, hogy finom. Kihívás minden nap, de én szeretem a kihívásokat. Sokszoros energia, pláne úgy, hogy mellette elkészítem a hagyományos mézeskalácsot, beiglit is.
Megéri a fáradságot az egészségemért cserébe. És ha még néhány embernek meg tudom mutatni, hogy nem lehetetlen, hogy érdemes próbálkozni, akkor meg már megérte ezt a blogot megcsinálni.

leventel írta...

Ezeket a recepteket magad talalod ki, vagy esetleg kulfoldi oldalakrol meritesz?
Nagyon igenyes az oldal, es mar csak azert is tetszenek a receptek, mert mostanaban alig van idom etelt kesziteni. Ez az egyszeruseg lenyugozo.

Gitta írta...

Kedves Levente!
Természetesen olvasok külföldi oldalakat, a kínálat hihetetlen nagy. Például ennek a karácsonyi csillagnak a tészta receptje egy teljesen általános nyerskonyhai alaprecept, az ízesítést a mézeskalácshoz próbáltam igazítani, és a formázás is saját ötlet. Pontosabban valamikor régen egy újságban láttam ilyen fenyőfácskát mézeskalácsból. Ezt ültettem most át a nyerskonyha világába.
Örülök, hogy elolvastad, örülök, hogy írtál.
üdv, Gitta