2017. június 14., szerda

Zabkása reggelire

A zabot természetesen nem főzzük meg, de hogy felpuhuljon, hogy az enzimek feléledjenek benne jól beáztatjuk. És hogy legyen elég ideje ázni, már előző este szép gondosan elvégezzük ezt a műveletet.
Lehet rögtön abba a tányérba tenni, amiben el fogjuk másnap fogyasztani, vagy ha magunkkal visszük munkába, akkor akár egy befőttes üvegbe is.
Lehet a zabpehely mellé még más magokat is tenni, pl. mandulát, diót, chia magot, kókuszchipszet, kinek mi van otthon, és lehet aszalt gyümölcsöket is, datolyát, aszalt szilvát, goji bogyót. Lehet édesíteni szirupokkal, mézzel, datolya sziruppal, stb...

Ez itt most egy lehetséges összeállítás, de bátran lehet variálni.



Hozzávalók:

4-5 evőkanál zabpehely
3 evőkanál goji bogyó
1/2 banán karikára vágva
4 evőkanál chia mag
egy marék kesudió
egy marék aszalt meggy
kb 2 dl mandulatej (vagy más növényi tej, lehetőleg frissen készített pl itt találod hogyan készíts mandulatejet) vagy amennyi belefér az üvegbe

A magokat, gyümölcsöket beletöltjük az üvegbe (én itt egy kisebb, kb 3 dl-es üveget használtam), ráöntjük a növényi tejet, és éjszakára hűtőszekrénybe tesszük.
A magok és aszalt gyümölcsök felpuhulnak reggelre és kitűnő reggelit kapunk.

itt már ráöntöttem a mandulatejet
Reggelre megdagadt a chia mag, és a zab és a goji is megpuhult.

Fogyasztás előtt legalább 1 órával érdemes kivenni a hidegről, ne együnk reggelire hűtőhideget :)

Lehet enni az üvegből, én tányérba öntöttem, és öntöttem még rá mandulatejet, hogy még lédúsabb legyen. Vigyázat, nagyon laktató:

a tányérban össze lehet keverni az összetevőket 

Nincsenek megjegyzések: