2015. július 28., kedd

Magyaros mártogatós

Nyáron itt a kerti partik ideje, biztosan sok vendég örül, ha a hagyományos ételek mellé valamilyen üdítően friss és ropogós fogás is megjelenik az asztalon. Saját tapasztalatom, hogy ezek fogynak el legelőször.


Sokféle nyers mártogatóst ismerek, de ez az első számú. Ha gyorsan össze kell dobni valamit, vagy kóstolóra vinni, vagy egy bemutatón aszalványokat kísérni, mindig ez a recept jut eszembe. Egyszerű és gyors, és általában minden hozzávaló van otthon.

Magyaros mártogatós 
Hozzávalók:
kb 10 dkg kesudió,
1 kaliforniai paprika,
2 gerezd fokhagyma,
só, tisztított víz

A kesudiót kevés vízzel turmixgépbe tesszük, belekockázzuk a paprikát és a fokhagymát, és simára turmixoljuk. Annyi vizet adjunk hozzá, hogy az állaga megfelelő legyen. Lehet hígabb, mert idővel sűrűsödni fog.

Ehhez adhatunk bármilyen zöldséget, uborkát, paprikát, zellerszárat, sárgarépát vagy aszalt ropogtatnivalót, krékert.

Kesudió helyett használhatsz napraforgómagot, de vele nem lesz olyan finom, krémes. Ami még bejött: felesben keverve... fele napra, fele kesu... egy jó kompromisszum a ízek és a pénztárcánk között... :)

3 megjegyzés:

sedith írta...

Ez szuper lehet!!!! Mint az összes többi, persze. :) Ki fogom próbálni. :)

sedith írta...

És éppen most jött el az ideje a kipróbálásnak. :)
Meglepetten vettem észre, hoyg éppen én írtam ide tavaly nyáron: :)

sedith írta...

Na, végül nem pont ez lett, hanem kétféle másik. Cukkinispagettire tettem. És... úgy belaktam, hogy ihajjjjj. :)