2011. december 4., vasárnap

Számláló és motiváció

2009 január óta számolom a blogomra érkező kattintásokat. Már napokkal ezelőtt észrevettem, hogy közeledik a félmillióhoz, most mégis lemaradtam a kerek számról.

nem annyira kerek, de már 5-tel kezdődik!

Nemrég volt 3 éves a blog, az első hónapokban bizony inkább csak magamnak írogattam, és csak később változott meg a helyzet. Ez az 500 ezer kattintás azonban mégiscsak jelent valamit.

Mi a célom? Miért csinálom? Nem magamutogatás... mert nem én vagyok a fontos.

Az tény, hogy az életmód váltás egy hosszabb, egészségesebb és boldogabb élethez vezet. Az is tény, hogy életmód váltással nem csak a civilizációs ártalmak okozta betegségek, hanem még az olyanok is visszafordíthatók, amikre való hajlamunkat a génjeinkben hordozzuk. Gének és diéta, egy másik cikk: A zöldek és a gének)
Már egyre több orvos tudja ezt, és ajánlja a betegeinek. (nemrég egy nőgyógyász orvos barátom mesélte, hogy egy meddő párnak ajánlotta a nyers táplálkozást, és 3 hónap múlva meglepően jó eredményeket mutatott a laborvizsgálat! Vagyis mérhető eredményre vezetett az étrend megváltoztatása)

A másik érdekes kérdés, hogy sokan nem tudják a diétát tartani, mert maga az a szó, hogy diéta, egyenlő számukra a lemondással, és minden nap áldozatot kell hoznia annak, aki egészségesen szeretne táplálkozni.
És itt jön a motiváció. Ki miért választotta a zöldségeket a hagyományos nehéz magyaros ételek helyett? Ahol már nagy a baj, ott egyértelmű. De aki viszonylag egészséges? Ráadásul még fiatal is?

A legjobb motiváció a szeretet. Ahogy elnézem az alvó gyermekeim, tudom, hogy nincs más út. Szeretem őket, és szeretném még sokáig megadni nekik az anyai szeretetet. Az ő számukra pótolhatatlan vagyok.
Szeretném, ha mindig friss és jókedvű anyukát látnának, akiről sugárzik, hogy jól érzi magát és egészséges.
Rövid távon működik a divat, a kíváncsiság, az érdekes újdonság... de a hosszútávú célnak "nyomósnak" kell lenni.

Kata, a legkisebb

Kell ennél nagyobb cél? Ilyen háttérrel semmi szükségem akaraterőre, hogy lemondjak bármilyen egészségtelen (vagy számomra annak tartott) ételről. Ugyanakkor tudom, hogy zöldségekből és gyümölcsökből is lehet csodálatosan finom ételeket készíteni, így még könnyebb a választás. Persze ezeket az ételeket meg kell tanulni elkészíteni, de ez sem lehetetlen!

Egyetek keveset, főleg növényeket, szeretet táplálta motivációból! 

3 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Gratulálok! És köszönjük a sok hasznos információt, sok ember számára példaértékű a tevékenységed.

pancsa írta...

Szépen szóltál nagyon!
Tudod, én először olvasgattam a témában (bár nem volt egészségügyi problémám), s egyre inkább kikristályosodott, hogy ez az út a hosszú távú egészség felé. De még mindig itt volt a kérdés, hogy ízlenek-e nekem a "csak" nyers ételek? Aztán megkóstoltam a Te zserbódat, s azt mondtam magamnak, ha ez a nyerskoszt ennyire finom, akkor semmi veszíteni valóm nincs. Sőt, csak nyerhetek!
És nagyon hálás vagyok a sok finom receptért, a könyveidet mindig magammal viszem, ha elutazok is. És nagyon sok barátom megvette már az ajánlásomra. Nagyon várom, hogy esetleg új receptkönyvvel is előrukkolsz!
Sok sikert a munkádhoz (szenvedélyedhez), és sok boldog, egészséges évet a családoddal!

Gitta írta...

Renáta, pancsa, köszönöm!