2009. december 18., péntek

Zserbó!!


Tettem már fel régebben a blogra egy zserbó receptet, csak azt nem én készítettem, hanem Anna és Feri hozta az egyik potluck-ra. Most Évi juttatta újra eszembe, hogy kellene nekem is zserbót "sütni". Mivel volt itthon gyümölcslap, csak a diótölteléket és a csokikrémet kellett elkészíteni, és már készen is volt. És persze, mikor ezeket a sorokat írom, már egy darabka sincs belőle.

Hozzávalók 1 kisebb adaghoz: 1 tálca gyümölcslap 4 felé vágva (így lesz 4 kisebb lap)
1 adag diótöltelék
1 adag csokimáz

Diótöltelék:
1 csésze áztatott dió
1/2 csésze mazsola (pár órára beáztatva) és egy pici kell az áztató levéből is
1 kanál citromlé
pici reszelt citromhéj
1 csipet vanília por

Csokimáz:
3 kanál kókuszzsír
1 darabka kakaóvaj (persze csak ha van, de el is hagyható)
1 kanál agavé szirup
1 kanál kakaó
1 kanál karob

A diótölteléket turmixgépben kevertem ki, de vigyázni kell, ne legyen túl híg...

A csokimázhoz gőz fölött olvasztottam meg a hozzávalókat. Simára kevertem.

A lapokat egyenként megkentem a diótöltelékkel, egymásra raktam őket, majd a tetejére rákentem a csokimázt. Kell várni vele legalább 2 órát, hogy a gyümölcslapok felpuhuljanak, és szépen lehessen szeletelni.

Nincsenek megjegyzések: