2009. december 11., péntek

Kétféle mártás cukkíniből


A kolbászkrémmel töltött paprikához kétféle szószt kevertünk Ákossal, mindkettő cukkíniből készült, az alap:

Cukkíni mártás:
1 hámozott cukkíni
pár szem kesudió, (vagy beáztatott dió)
csipet só
pici stévia, vagy más édesítő

A hozzávalókat turmixgépben krémesre keverjük.

Ez eddig egy semleges, nem zsíros, kellemes élmény. De mi ennél többre vágytunk, valamire, ami jobban illik a magyaros ízesítésű töltött paprikához.
Mit szokott a magyar ember enni a kolbászhoz? Hát pl. mustárt. Így jött az ötlet, és így született az első mártás:

Mustáros cukkíni mártás
cukkíni mártás + 1 teáskanál őrölt fehér mustármag
és tetszés szerint még édesítőszer, só és citromlé

Azt vettem észre, hogy a mustáros ízesítés után a többi ízt is fel kellett erősíteni egy kis utólagos ízesítéssel. Így lett egy selymes, mégis pikáns szósz... ami magában nagyon finom volt: csak hát a szintén intenzív ízesítésű kolbászkrémes paprikához nem nagyon ment. :(.

Mindenkinek ajánlom kipróbálásra, csak valamilyen semleges ízesítésű dió gombóchoz, vagy összeaprított zöldségekhez... ne a kolbászkrémhez!

Aztán Ákosnak mentő ötlete támadt... van itt még egy cukkíni, csináljunk még egy szószt, és ebbe tegyünk tormát! Hát előkerült az ásó, és kiástam egy darabka tormát a kertből, nem adta könnyen, de végül én győztem.

Tormás cukkíni mártás:
Cukkíni mártás + kb 2 cm-es darabka torma feldarabolva

Az alapkrémhez hozzáturmixoltam egy darabka friss tormát, és... és... nagyon jó lett! Ez máshogy erős, csípős, mint a chilly, olyan igazi tormás. Egy kicsit több édesítőt tettem bele, talán pár csepp mézet is.
És: ez már illett a főételhez, összhang, ízhatás... Csicsókából készült hozzá a köret, de ez majd jön legközelebb!

Nincsenek megjegyzések: