2009. december 2., szerda

Alga leves

Egyetlen bajom van ezzel a recepttel, hogy nem sikerült róla igazán szép fotót készítenem. Egy étel kinézete szerintem legalább annyira fontos, mint az íze. Na de sebaj, annyira finom lett, hogy ezt az aprócska hibát megbocsájtom neki, lássuk milyen is az alga leves.


Gábor küldte el nekem ezt a receptet, és nem is sokat vártam a kipróbálásával. Csak fele mennyiséget készítettem el, mert féltem, hogy a 4 adag sok lesz, és nem fog elfogyni. Kár volt félni, mert bizony ehető, finom, tápláló és egészséges! Aki szereti a tenger ízeit, az próbálja csak ki.

Ez az eredeti recept, 4 adag:
1 OZ (28 gramm) szárított wakame alga
10 dl víz
1 kígyó uborka
1 tk csípős piros paprika
4 ek szója szósz (ha van kóreai stílus, de bármilyen jó szerintem)
1 tk ecet ( helyette én citrom levét használtam 2-3 evőkanállal )
3-5 gerezd fokhagyma
1 kisebb piros TV paprika

És amit én változtattam rajta: Először a zöldségeket és az ízesítőket pakoltam bele a turmixgépbe, az algát csak ezután, szépen apránként. Nem mértem ki, de szerintem nem volt a 28 gramm fele, vagyis 14 gramm, hanem ennél kevesebb. Azért ajánlom ezt a megoldást, mert így nem lesz túlságosan "algás". Az már kérdés, hogy nincs is olyan mérlegem, amin ennyire pontosan ki lehetne mérni az algát.
További eltérés az eredeti recepthez képest: nem találtam elég édesnek, így egy fél alma is belekerült héjastul!

Az én levesem kellemesen, pikánsan lett csak "halízű". A fokhagyma sokkal jobban dominált. Érdemes olajban áztatott fokhagymát használni, kevésbé bántó a gyomornak. Bár én nem vagyok erre érzékeny (fokhagyma jöhet bárhogy, bármekkora mennyiségben, csak a környezetem bírja ki), legközelebb mégis ilyen olajban eltett fokhagymát fogok beletenni.

Hiába hiper szuper Omniblender, nekem darabos maradt, így le kellett szűrni. Raktam bele darabolt uborkát és paprikát, így harapni is lehetett rajta. Csírákkal díszítettem.

Egyébként a zöldség alap az alga nélkül is nagyon jól jöhet, de szerintem inkább nyáron, kellemes, hűsítő levesnek, mint ilyenkor hidegben. Bár a csípős paprika miatt inkább melegítő...
A szójaszósz+citromlé+fokhagyma+chilli összeállítás nagyon jó ízesítő bármilyen zöldségekkel készülő leveshez! Kísérletezzetek bátran!

Nincsenek megjegyzések: