2009. november 16., hétfő

Banánkocka falatok mentaszósszal

Emese és Attila mindig valami különlegességgel érkeznek a potluck-ra. Így történt ez most is, a szavam is elállt, amikor megláttam ezt a tálat:


Íme a recept, fogadjátok szeretettel:

Hozzávalók: banán, karobpor, kókuszreszelék, menta levél, fenyőmag.

A banánokról eltávolítjuk a csúcsaikat, majd hosszában levágjuk a négy külső görbületét, a kapott hasábokat felkockázzuk.
A kockákat száraz (így a nyálkás felületükre jól tapadó) anyagban megforgatjuk (pl. karobpor, kókuszreszelék, stb.).
A kész kockafalatokból dekorációs felépítményeket (pl. piramis, torta, stb.) készíthetünk.

Szósz:
A levágott banánmaradékokat összeturmixoljuk (friss vagy szárított) mentalevéllel.
A szósz krémességéért és összeállásának megakadályozása érdekében olajos maggal (pl. fenyőmagtól még pikánsabb lesz) finomíthatjuk.
Igény esetén tovább lehet sűríteni/édesíteni aszalványokkal (pl. mazsola).
Mi még beleraktuk a megforgatásból visszamaradt kevés kókuszt (ettől még krémesebb) és karobport (ettől meg az egzotikus zöld színe jól bebarnult...) is.


A kockákat villára tűzve belemártottuk az édes, sűrű szószba, és úgy ettük. Én teljesen odavoltam tőle. Szerencsére jó helyen ültem, jó közel volt a tál, így tudtam gyakran szedni.

Nagyon örülök, hogy közzétehetem ezt a receptet, mert nagyon egyszerű, finom, és látványos. Bármilyen összejövetelhez, vendégváráshoz remek ötlet, gyerekzsúrra biztosan el fogom én is készíteni.

Ha meg akarjátok nézni Emeséék többi receptjét, kattintsatok ide !

1 megjegyzés:

harmony írta...

gyönyörű (és biztos finom is) :)