2010. szeptember 7., kedd

Mákpuding 2

Ákos adta az ötletet, csíráztassunk mákot!
(mákpuding1 - ITT -)


Egy órára beáztatjuk, majd 1-2 napig csíráztatjuk, mint ahogy a hajdinát is. Ezután felpuhul, nem lesz kemény, nem kell megdarálni, hanem viszi a turmixgép is. Nem szeretek édesítőszerrel édesíteni, ezért használtam datolyát.
Egy kicsit csalódtam benne, többet vártam. Tömény édes íz, plusz a mák, de semmi plusz. Kevés citrom héja is ment bele, de még így sem volt az igazi. És akkor megint eszembe jutott az alma, ami már oly sokszor megmentette a kísérletezéseim eredményét. A most még kapható savanykás nyári almára gondoltam, belekockáztam kettőt, és isteni lett! Frissítő lett nehéz, tömény helyett, és ropogós, rágnivaló lett bébipapi helyett. (az édes mákos körülfogta a savanykás almát, a krémes lágy szósz a roppanós, friss gyümölcsöt... nyammm)

Hozzávalók:
1 csésze 1-2 napig csíráztatott mák
5-6 szem dundi kimagozott datolya beáztatva
+édesítés tetszés szerint
1/2 citrom reszelt héja (csak akkor, ha megbízható helyről való a citrom, de akkor is csak alapos mosás után. Ha nem bio, akkor inkább ne használd a héját, mert be van permetezve gombaölő szerrel)
1 csipet vanília por
2-3 savanykás nyári alma

A datolyát a mákkal összeturmixoljuk, az áztató vízből annyit teszünk hozzá, hogy egy sűrű, pudingszerű állagot kapjunk. Ízesítjük citromhéjjal és/vagy vaníliával. Belekockázzuk az almát (arra figyelj, hogy több legyen az alma, mint a mákmassza, és mentalevéllel, ehető virággal, almával díszítjük.

6 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Reszelt alma mákkal...
Imádom! :-)

Adorján Éva írta...

:D alma mákkal! de jó, hogy eszembe juttattad! egész télen azt ettem, imádom.

klarkat írta...

Mákos tészta helyett én is reszelt almát szoktam enni, mézes mákkal, hmmmmmm:-) Mit tudtok arról, hogy a mákban csíráztatás hatására lesz-e ópium? Én nem tudom, ezért nem szoktam még rá a mák csíráztatására, csak áztatom+visszaszárítom...

Gitta írta...

Lányok, mostanában több ilyen recept is lesz, mert Apa is rákapott a nyers ételekre, és neki kedvence a mák! Az én párom jobban néz ki, mint 10 évvel ezelőtt! Egész nyáron velem ette a zöldségeket nyersen, látszik is rajta.
Klári, nem tudom, hogy mi van az ópiummal, nem kábultunk el... pedig nagyon fincsi volt.

Dita írta...

Kedves Gitta,

Megyek Budapestre 29-en (hetfon) es harom eve nem voltam. Tudnal ajanlani helyeket ahol lehet enni nyersen vagy ahol vasarolni lehet bio nyers dolgokat? Koszonom szepen!

Dita

http://rawfoodfortruth.blogspot.com/

Gitta írta...

Kedves Dita, írtam neked levelet!
üdv: Gitta