2010. május 4., kedd

Thai zöldségcurry

Kriszti lepett meg bennünket ezzel a különlegességgel. Mint főtt étel családi kedvenc, így megpróbálta elkészíteni a nyers változatát is, szerintem sikerült. A főtt sem lehet ennél finomabb. Nekem ez az étel ízlett a legjobban a potluck-on. Selymes, ízes réteg a ropogós zöldségek körül, tessék kipróbálni!


4 db sárgarépát gyufaszál méretűre,
3 db újhagymát és
1 fej brokkolit apró darabokra vágtam,
jó darab friss gyömbért reszeltem hozzá.
Bio zöldségporral fűszereztem.
Lehet bele cukkinit, karfiolt és más zöldséget is tenni, nekem most nem volt. Jó, ha szép színes.

Erre jött az öntet:
1 doboz (1 liter) kókusztej (jól összerázva, hogy ne legyen darabos),
sárga curry por,
zöld curry paszta,
néhány mentalevél,
néhány levél kínai kel,
egy kevés beáztatott mazsola,
egy marék szezámmag (én nem tudtam megdarálni, de úgy szerettem volna),
kevés miso krém,
egy narancs leve,

ezeket jól összeturmixoltam (ha van citromfű-pasztám a Culinarisból vagy más thai fűszerem, azt is beleteszem) és a zöldségekre öntöttem. Ekkor kevertem hozzá a feldarabolt paradicsomot, hogy ne törjön nagyon össze, ezzel is díszítettem.

Jót tesz, ha egy kis ideig állni hagyjuk.

Nincsenek megjegyzések: