2010. május 8., szombat

Cikkek a nyers diétáról

Böngésztem egy kicsit a neten, és találtam néhány cikket a nyerskonyhával kapcsolatban. Vannak köztük érdekesek is, szeretném megosztani veletek.


Divatos, szinte felkapott lett a téma. Sokan kipróbálják, sokan kíváncsiak rá. Örülök, hogy a média és az újságok is ennyit foglalkoznak vele, nem érzem magam annyira egyedül.

Az első írást a SHAPE magazin oldalán találtam. A cikk alapvetően jó, bár a végén arra biztat, hogy együnk húst is nyersen... A "mire kell odafigyelni a nyerskoszt-diétánál" bekezdésben azt írják, hogy a teljes mértékben nyers diéta nem javasolt. Miért is? Mert kár lenne kihagyni a burgonyát, gabonákat, amit ugye csak hőkezelve lehet csak fogyasztani. (ezzel persze én nem értek egyet, mert teljesen jól el lehet lenni krumpli és gabonák nélkül, nem beszélve arról, hogy hajdinát, gabonacsírákat nyersen is lehet fogyasztani, ez persze kimaradt a cikkből)
A recepteket ne olvassátok el! Alapanyagként trappista sajt, joghurt és tofu is kapott helyet. És egyiknél sincs fotó!

A következő cikk Jennifer Aniston extrém diétájáról szól, ami persze mi más is lenne, mint a nyerskoszt. Igazából ez a paleolit diéta, vagyis az ősemberek kosztja, ami nyersen tartalmazza nem csak a növényeket, hanem állati eredetű ételeket is. Abban viszont egyetértek, hogy a hőkezelt és az élelmiszer ipar által feldolgozott ételeket kerülni kell. Civilizációs étkezési szokások nélkül nem léteznek civilizációs betegségek.

A kamasz-panasz oldalon is találtam egy érdekes cikket. Nagyon tetszik, mert tárgyilagosan leírja az előnyöket, az esetleges hátrányokat. És azt, hogy mindenki más, és másképp reagálhat a diétára, így mindenkinek magának kell beállítani azt a nyers étel mennyiséget, amit jó étvággyal és jó szívvel meg tud enni. Hetente egy napot, vagy havonta egy hetet, vagy évente egy hónapot, vagy csak pár napot. Nincs egységes elvárás, szerintem aki 70-80%-ban meg tudja valósítani az élő étel táplálkozást, az már nyersevőnek mondhatja magát.


A Női lapozó cikke nem csak azért tetszik, mert jó párszor be vagyok linkelve, hanem mert ez is elég tárgyilagos, és elfogulatlan. Kutatók, tudósok elméleti gondolkodáson alapuló véleménye is érdekes lehet. Mégis azt ajánlom, hogy mindenki próbálja ki néhány fogás erejéig, néhány napig, néhány hétig, és utána döntsön, hogy neki megfelelő-e ez a fajta diéta.

Saját véleményem: teljesen mindegy, hogy hány százalékban, mindenki a saját skáláján egyen minél több nyers zöldséget, gyümölcsöt. Most robban a természet, jönnek a friss és üde és gyönyörű szépségek! Minél több friss enzimet tartalmaz táplálékunk, annál több új élet áramlik testünkbe, és annál több fiatal új sejt képződik.
Ezek több energiát, kitartást, a betegségekkel szembeni nagyobb ellenálló erőt jelentenek, testi és lelki szépséget

Mindazt a sziporkázó erőt és szépséget, amelyet az enzimek előzőleg egy zöldségben vagy gyümölcsben bontakoztattak ki, most új hatókörükben, a mi sejtjeinkben nyújtják.

(az utolsó három mondat Fittanyuka blogjáról származik, ezt is olvassátok el!)

Kérlek benneteket, ha egy jó cikket találtok a neten a nyers diétáról, küldjétek el nekem a linkjét, és egy következő bejegyzésben közzéteszem!

3 megjegyzés:

Corinna Nitschmann írta...

Ha van kedved egy "született tehetség" blogdíjhoz is, szívesen átadnám, miközben a tőled kapottat végre átvettem :-) . Szerencsére kipipálhatod a "feladatsort", ha belinkeled az előző ilyen bejegyzésedet, ha egyáltalán kell.

Szkeptikusan kipróbáltam egy könyvől egy nyers levesreceptet zöldspárgával. Hááát, kiöntöttem, de alighanem a fűszerezés és nem a spárga tehetett róla. Az meglepő, de jó ropogós volt nyersen, úgyhogy legközelebb salátába veszi az útját.

Adorján Éva írta...

Gitta! kaptam valakitől egy áprilisi bioinfót, abban is van egy cikk, és azt írják, a következőben is lesz.
puszi

Gitta írta...

Évi, az áprilisit már láttam, azt Joan írta. A mostani Bio infóban pedig az én cikkem fog megjelenni!