2010. január 8., péntek

Majonézes káposzta saláta


Persze nyers majonézzel!

Ha szétnézel a blogon kedves Olvasóm, sok sok káposzta salátát találsz itt, ha szereted a káposztát, kedvedre válogathatsz.

És itt van egy újabb káposzta saláta... nekem nagyon bejött, szerintem érdemes kipróbálni. A majonézhez kendermagot használtam, de szerintem kesudió, mandula, de még napraforgó mag is jó lehet, csak áztassátok be előtte legalább egy fél napra!

Hozzávalók 2-3 adaghoz:
1/2 fej káposzta
1 kisebb sárgarépa
1 fehérrépa
1/2 fej lilahagyma

1 csésze mag beáztatva (én most hántolt kendermagot használtam)
1/2 csésze víz
fél citrom leve
pici só, bors, annak, aki bírja...
pár csepp stévia

A káposztát és a többi zöldséget lereszeljük, vagy aprítógépben morzsásra aprítjuk.


A magból a többi hozzávalóval majonézt készítünk. Tetszés szerint ízesíthetjük, ez most egy picit - a káposzta miatt- citromosabb lett a szokásosnál.

A zöldségekre ráöntjük a szószt, jól összekeverjük, és már lehet is kóstolni. Jót tesz neki egy pár óra állás a hűtőben, de azonnal is fogyasztható.

Nagyon finom, krémes, tartalmas, laktató.

Kicsit nehéz... tehát krékert vagy más olajos dolgot ne nagyon egyetek hozzá. Paprika, zöld levelek, saláta, uborka... jól illenek mellé.

Nincsenek megjegyzések: