2009. május 20., szerda

Spárga-cukkíni krémleves

Számomra a nyerskonyha egyik legnagyobb felfedezése a nyers leves. Gyorsan készen van, csak egy turmixgépre van szükség, és jól összeválogatott zöldségekre, fűszerekre. Az igaz, hogy előfordult már, hogy kísérleteztem, és az eredmény, hát, hogy is mondjam, nem lett valami fényes.

Érdemes már kipróbált recepteket használni, így nagyobb valószinűséggel lesz ehető a végeredmény. Raw chef Dan-tól vettem az ötletet az alábbi leveshez, egy kis változtatással készítettem el, szerintem finom lett.

Krémes spárga-cukkíni leves
2 csésze tiszta víz
1/2 csokor spárga
1 kisebb cukkíni
1 szál újhagyma
kis marék dió (4-5 darabka)
két karika banán
fél citrom leve
csipet só, csipet őrölt fehér bors

A zöldségeket megtisztítjuk, felvágjuk, és jól összeturmixoljuk a többi hozzávalóval együtt és már készen is van.


Levesbetétnek használjunk felvágott spárgát, paprikát. Díszítsük petrezselyemmel, csírákkal, magokkal.

4 megjegyzés:

Sirály írta...

Szia Gitta!
Nagyon tetszik ez a leves!:)Írtam pár napja levelet a potluck egyik lehetséges magyar nevéről meg az IWIW-es regisztrációról.... Megkaptad?

Szeretettel:
Ildikó

Gitta írta...

Sajnos nem kaptam meg. Hová küldted?
gitta@wisoft.hu
vagy nyerskozosseg@gmail.com
Légy szíves küldd el még egyszer!

Gitta

Sirály írta...

A gitta@wisoft.hu-ra küldtem.
A lényeg, hogy lehetne esetleg az iwiwen is népszerűsíteni a nyersétkezést egy klub létrehozásával. Nem tudom, hogy milyen eredménye lenne, de meg lehetne próbálni. A vegetáriánusoknak is van klubjuk.
A poutluck szó helyett próbálunk a párommal magyar nevet találni az összejövetelek számára.
Két variációt találtunk:

1. Élő étel klub
2. Nyersfazék klub vagy találkozó

Lehet, hogy van jobb is, de eddig az még nem jutott az eszünkbe!:)Ha nem tetszik, írd meg bátran! Egyre komolyabb léptekkel haladunk előre a teljes nyers táplálkozás felé. Kb. 3 napja már csak élesztő nélküli svéd száraz kenyeret (Knacke Brot) és salátákat eszünk. Csináltam nyers sóska és paradicsomlevest is!:) A sóska nagyon ízlett a páromnak! Almát tettem bele, ahogyan ajánlottad...

Ildikó (Hatvan)

Gitta írta...

Drága Ildikó!

Ugyan levélben már válaszoltam, ide is leírom: elveszett az első leveled, de megkerestem, és meglett.
Az iwiw-en van nyersevők klubja, én hoztam létre még februárban, várok rá mindenkit szeretettel.
A potluck magyarosítására pedig majd később térünk vissza, a szavazás lezárult. A javaslataid közül a nyersfazék találkozó nagyon tetszik, használni fogom.

Haladjatok csak az úton tovább... Nagyon örülök, amikor ilyeneket írtok nekem.
A sóska leves nálunk is nagyon megy, ráadásul a friss sóska itt terem a kertben. Van egy isteni paradicsom levesem is, az igazi paradicsom idényre tartogatom...
puszi, Gitta