2009. május 22., péntek

Epres banános gyümölcspalacsinták

A gyümölcspalacsinta a nyers konyha egyik kedvenc édessége. Fontos alapanyag, lehet tölteni dióval, mákkal, és már kész is a karácsonyi nyers beigli. Nagyon finom vaníliás töltelékkel, csokoládé öntettel. Tomi almás rétest kreált belőle, Kláriék pedig már nagy tányérral eszik a gyümölcspalacsintát. Sőt, a gyümölcslapokból - ha nem feltekerjük őket, hanem egymásra rakjuk -, akkor isteni zserbó készíthető. Az én nagylányom csak úgy magában, üresen is szívesen elrágcsálja... Tehát most nem mutatok semmi újat, csak egy újabb változatot. Fogadjátok szeretettel családom legújabb kedvencét, az epres palacsintát.

Ezt a változatot Urbán Vali nyersétel kurzusán tanultam, ott ettem először gyümölcs palacsintát, és azonnal beleszerettem. Akkor már fél éve voltam híve az élő ételek fogyasztásának, készítettem itthon különféle nyers ételeket könyvekből, internetről vett receptek alapján. Ekkor még a férjem és a családom még csak nézegették az alkotásaimat, és ha meg is kóstolták, nem kértek belőle többet. Azonban Valitól olyan ételeket tanultam, amiket akár étteremben is fel lehet szolgálni, gusztusosak, ízletesek, és azóta már bátran merem kínálni ezeket másoknak is, tudom, hogy nem fogják megbánni. Ez a desszert is ilyen, nem tudok eleget készíteni, hogy ne fogyjon el szinte azonnal, annyira szeretik a gyerekek. Akkor lássuk:

Epres banános palacsinta vaníliás öntettel
palacsinta:
3 banán
1 alma
30 dkg eper
kevés víz
töltelék:
2 banán
20 dkg eper
öntet:
10 dkg kesudió
1 kanál agavé szirup
fél citrom leve
1 kiskanál vanília por
1 pohár tiszta víz

A palacsinta hozzávalóit turmixgépben simára keverjük. A masszát szétterítjük aszalógép tálcáján (ez a mennyiség 2 tálcára elég), és megaszaljuk. Használjunk tapadásmentes sütőlapot vagy sütőpapírt. Ha nincs aszalógépünk, akkor légkeveréses villanysütő legalacsonyabb fokozatán, ujjnyira nyitott ajtónál aszaljuk a gyümölcslapokat. Ha a teteje már száraz, meg lehet fordítani. Ezután még 1-2 óra aszalás, és teljesen kész.
A töltelékhez a gyümölcsöket feldaraboljuk.
A lapokat négyfelé vágjuk, és megtöltjük, feltekerjük.


Az öntethez valókat is jól összeturmixoljuk, inkább híg, könnyű állaga legyen. A feltekert palacsintákra öntjük, és tálaljuk.

A megaszalt gyümölcslapok elvonják a nedvességet mind a töltelékből, mind a szószból. Ezért rögtön tálalás után nem ajánlott a fogyasztásuk, mert még kemények, nehéz felvágni őket, és kicsit rágósak. Kb 10 perc alatt lesz kellemesen puha, éppen fogyasztható. Túl sokáig sem jó állni hagyni, mert akkor meg teljesen felpuhul, és bár az íze nem változik, de nem lesz annyira gusztusos.

Tehát: az időzítés fontos, kicsit macerás, de megéri, mert nagyon finom.

3 megjegyzés:

harmony írta...

Kedves Gitta! engem az aszalógép érdekelne. erről írtál már? átnéztem a blogod most meg persze mindig olvasom is és most nagyon kedvet kaptam:) hol lehet kapni aszalógépet és mennyiért, milyet érdemes venni? nem vagyok otthon ebben, kérlek, segíts! köszi.

Gitta írta...

harmony, mások is kértek tőlem információt aszalógép témában, összeszedem az információkat, és hamarosan írok erről egy bejegyzést.
Gitta

harmony írta...

az nagyon jó lesz, akkor várom és köszönöm.