2009. szeptember 2., szerda

Sós palacsinta tekercsek


Hát igen... a sós cukkíni palacsinta, annyira finom volt, hogy meg kellett ismételni. Másodszor is remek lett. Most megmutatom, hogy ettük meg vacsorára. A férjem is besegített, és nem panaszkodott!

Először is -ITT- a palacsinta receptje. Érdemes belőle többet készíteni egyszerre, a hűtőben eláll. Nekem már feltekert állapotban merevedett meg, így csak ilyen fotó készült róla, amint kibéleltem salátával (igen, ez itt most nem saláta, hanem mángold).


Készítettem bele tölteléket, paradicsom, paprika, lilahagyma, mángold levelek összevágva picire, semmi más.

És a majonéz: kendermagból készült, de bármiből lehet, napraforgó, kesudió, dió, stb.
Szóval 1 csésze mag, 1 csésze víz, citromlé, só, méz, fokhagyma... mindezeket jól össze kell turmixolni.


És akkor jön a palacsinta betöltése: A zöld levélre elrendeztem a tölteléket, meglocsoltam a majonézzel, és...


Rátettem még egy kis csírát:

És akkor feltekertem, és ezt kaptam:


Rájöttem, hogy ezt nem tudom úgy megenni, mint egy palacsintát, mert olyan vastag lett, hogy nem fért bele a számba. És akkor gondoltam egyet, felvágtam, először így:



Aztán pedig így, szépen elrendezgettem egy tányéron, középre halmoztam a maradék tölteléket és egy kis csírát, a tekercsekre öntöttem még egy-egy kanál majonézt, és már készen is volt.
Szerintem most ide leírni tovább tartott, mint megcsinálni.
Nyerslakoma volt!


Nincsenek megjegyzések: