2009. szeptember 30., szerda

Aszalt hagyma


Teljesen bele vagyok szeretve. Újra készítettem aszalt hagymát, és szinte mindenhez eszem, annyira finom, érdekes édeskés íze semmivel össze nem hasonlítható.

Eddig lilahagymából készítettem, de most kaptam bio fehér hagymát, gondoltam kipróbálom.

Hozzávalók:
1 tálcára való adag: (szerintem rögtön kettőt csinálj!)
3 fej fehér édes hagyma
2 kanál hidegen sajtolt olaj (nekem most szőlőmagolaj volt)
2 kanál szójaszósz

A hagymákat csíkokra vágjuk, majd jól összekeverjük az olaj-szójaszósz keverékkel. Úgy kb. egy órát hagytam állni, aztán beraktam az aszalógépbe.

Két három óra múlva a hagyma elveszítette az erejét, és olyan puha, édes-sós ízű lett. A szélső darabkák már szárazabbak voltak, a tálca közepén még nem. Nekem ebben az állapotban is nagyon finom volt, teszteltem elég gyakran :)

Egy hibája van ennek a hagyma-projektnek: folyamatosan menni kell a szellőzőnek, és/vagy lehetőleg minden ablak legyen nyitva, mert elég tömény hagyma szagot fúj ki az aszaló, legalább az első néhány órában. De ismerve az eredményt, szerintem megéri.

Szendvicsre, salátára, levesbe, vagy csak úgy nassolni is remek dolog!

7 megjegyzés:

KryaSpirit írta...

Gitta, nagyon tetszik, de kérdésem az: hagymaszagunk lesz-e tőle?

Gitta írta...

Lehet, de az biztos, hogy sokkal kevésbé lesz ettől hagyma szagod, mintha frissen ennéd a hagymát. Nagyon sok illatanyag elszáll aszalás közben.

Kata írta...

Gitta, ugye kivitelezhető lehet ez is 60 fokos sütőben? (én ott aszaltam egész nyáron)

Gitta írta...

Persze, meg lehet csinálni sütőben is, ugyanilyen finom lesz, max nem lesz nyers, ha 45 fok felett aszalod. De a 60 fok nyitott ajtónál biztosan kevesebb, szerintem így rendben lesz!

kismonika írta...

Kedves Gitta! Az érdekelne, vajon eltartható-e hosszabb ideig is mint az aszalványok egyébként. Csak a szójaszósz miatt vagyok bizonytalan. Terem egy adag olyan hagymám, amiben nem különösebben bízom, hogy eláll a télen, abból tudnék sok hagymát aszalni.

Gitta írta...

Kedves kismonika, az a tapasztalatom, hogy az aszalt hagyma íze kb 1-2 hónap után megváltozik, a tárolás hatására a benne lévő olajok megavasodnak.
Próbáld meg úgy aszalni, hogy semmit nem teszel hozzá, csak magában a hagymát, és teljesen, vagyis kemény, zörgősre. És utána hűvös helyen tárold, kb 2 hónapig biztosan jó lesz. (lehet, hogy utána is, de az íze nem lesz ugyanolyan)

kismonika írta...

Köszönöm, ezeket a hasznos tapasztalatokat